Ladebonus til Coop-medlemmer

Coop-medlemmer får nå tilbud om 8 prosent medlemsbonus når de lader bilen på en av Grønn Kontakts hurtigladestasjoner i Norge.

Ole Henrik Hannisdahl, daglig leder i Grønn Kontakt og Geir-Jostein Dyngeseth, organisasjons- og medlemsdirektør i Coop Norge gleder seg over å nå kunne tilby Coops medeiere 8 prosent ladebonus.

Geir Jostein Dyngeseth, organisasjons- og medlemsdirektør i Coop Norge, forteller at en ladebonus har vært etterspurt av Coops medlemmer i lengre tid.

- Antallet elbiler er økende og det er svært gledelig at våre medlemmer nå får medlemsbonus når de lader bilen sin på Grønn Kontakts ladestasjoner, rett utenfor våre butikkdører, sier Dyngeseth.  I Coop har vi sterkt fokus på miljø og vi er opptatt av å bidra til å påvirke samfunnsutviklingen i en mer bærekraftig retning, fortsetter han.

Grønn Kontakt er en nasjonal operatør av ladestasjoner og drifter over 220 offentlige hurtigladestasjoner over hele Norge. Svært mange av disse er lokalisert i tilknytning til en av Coops mange butikker.

-  Vi har et veletablert ladenettverk på Coops butikker, og avtalen med Coop er en naturlig videreføring av det allerede gode partnersamarbeidet, sier Ole Henrik Hannisdahl, Daglig Leder i Grønn Kontakt.

- Vi skal tilby våre kunder relevante og attraktive tilbud, sier Hannisdahl. Å lade bilen mens man handler er svært ettertraktet, og vi er glade for at våre ladekunder nå får ladebonus i Norges største medlemsprogram, avslutter han.

Om Coop

• Har Norges største medlemsprogram med godt over 1,7 millioner medeiere.
  • Coop fremforhandler konkurransedyktige avtaler på vegne av sine medeiere, eksempelvis innen drivstoff, forsikring, reise, strøm og nå også på lading av elbil.
  • Kjedene som inngår i Coop er Obs, Extra, Coop Mega, Coop Prix, Matkroken, Coop Marked, Coop Byggmix og Obs BYGG.

Om Grønn Kontakt

• Grønn Kontakt er en nasjonal operatør av ladestasjoner og drifter over 220 offentlige hurtigladestasjoner over hele Norge. Selskapet tilbyr også ladeløsninger til borettslag, sameier, næringsbygg og privatboliger.
  • Selskapets hovedaksjonærer er Statkraft og Agder Energi.
  • Selskapet har partneravtaler med Coop, Olav Thon Gruppen, Umoe Resturants og Circle K.

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,7 millioner medlemmer/medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.

Flere norske menn enn kvinner ser det norske kvinnelandslaget kjempe om gull i Frankrike17.6.2019 10:43:07 CESTPressemelding

Halvparten av norske menn benker seg foran TV-en for å heie frem våre beste kvinner i det pågående fotball-VM i Frankrike. Det viser en undersøkelse utført av Norstat på vegne av Toppserie-sponsor Coop Prix ved oppstarten av gruppespillet. Likevel viser samme undersøkelse at det er en gjennomgående lav kjennskap til den hjemlige Toppserien og spillerne på landslaget. Coop Prix-sjef Ingjerd Vestengen vil nå slå et slag for å ta engasjementet rundt VM-sluttspillet videre til den norske Toppserien.