Kraftig vekst for TV 2 Nyhetskanalen
De siste årene har TV 2 Nyhetskanalen vokst jevnt fra en andel på 2,6 prosent i 2014 og til 2,9 prosent i 2017. I fjor tok kanalen et kraftig byks og fikk en markedsandel på hele 3,7 prosent. Kanalen passerte dermed MAX og er nesten like stor som TV3. TV 2 Nyhetskanalen vokser også i den kommersielle målgruppen 20-49 år.
- Veksten for TV 2 Nyhetskanalen er fantastisk. All heder og ære til alle som jobber med nyheter i TV 2. Dette er en kraftig vitamininnsprøytning inn i det nye året, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2.
TV 2s hovedkanal økte i 2018 og fikk en andel på 19,1 prosent blant alle TV-seerne (P10-79). Dette er en vekst på 0,2 prosentpoeng.
- TV 2 hadde et sterkt 2017, og vi klarer å holde nivået i 2018 med en marginal oppgang blant alle TV-seerne. Det er vi selvsagt godt fornøyde med sett i lys av OL på Discovery og en desember uten håndball-mesterskap på TV 2. Samtidig som vi holder oss på et høyt og stabilt nivå på lineær-TV, ser vi også en formidabel utvikling for TV 2 Sumo i 2018. Vi har klart å få høy seing på programsatsingene her, og det er svært gledelig å se at vi finner igjen de yngre seere på TV 2 Sumo, sier Trygve Rønningen.
TV 2-andelene for 2018:
Aldersgruppen 10-79 år:
TV 2: 19,1 prosent (+ 0,2pp)
TV 2 Nyhetskanalen: 3,7 prosent (+ 0,8pp)
TV 2 Zebra: 1,6 prosent (- 0,4pp)
TV 2 Livsstil: 1,0 prosent (- 0,4pp)
TV 2 Humor: 0,6 prosent (-0,1pp)
TV 2 Sportskanalen: 0,7 prosent (- 0,3pp)
TV 2 Sport 1: 0,1 prosent
TV 2 Sport 2: 0,2 prosent
TV 2 Sport Premium1: 0,7 prosent (- 0,1pp)
TV 2 reklame-TV: 27,4 prosent (+- 0pp)
Den kommersielle målgruppen 20-49 år:
TV 2: 19,9 prosent (- 0,2pp)
TV 2 Nyhetskanalen: 2,5 prosent (+0,4pp)
TV 2 Zebra: 2,1 prosent (- 0,5pp)
TV 2 Livsstil: 1,6 prosent (-0,5pp)
TV 2 Humor: 1,1 prosent (- 0,5pp)
TV 2 Sportskanalen: 0,5 prosent (-0,2pp)
TV 2 Sport 1: 0,1 prosent
TV 2 Sport 2: 0,2 prosent
TV 2 Sport Premium1: 1 prosent (- 0,4pp)
TV 2 reklame-TV: 29,1 prosent (- 1,5pp)
Kontakter
Jan-Petter DahlPR- og mediesjef
Kontaktperson for spørsmål om seertall fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.
Bilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Presseinvitasjon: Velkommen til Gullruten 202423.4.2024 08:30:24 CEST | Presseinvitasjon
TV 2 ønsker pressen velkommen til å dekke tv-bransjens festaften i Grieghallen i Bergen lørdag 4. mai.
TV 2-serien «Evig singel» kommer 19. april11.4.2024 13:00:00 CEST | Pressemelding
Et stjernelag av humorprofiler står på rollelisten i humordramaserien «Evig singel» – som har premiere på TV 2 Play og TV 2 Direkte fredag 19. april.
Tre nye år med Champions League på TV 29.4.2024 20:06:30 CEST | Pressemelding
TV 2 har sikret seg rettighetene til å vise Champions League for tre nye år. Dette ble avslørt under kveldens Champions League-sending.
Helene Olafsen leder Gullruten5.4.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding
Helene Olafsen er klar for å lede showet under tv-bransjens store festaften i Bergen 4. mai.
«Spillet»-suksessen fortsetter på TV 219.3.2024 12:30:00 CET | Pressemelding
TV 2 har allerede bestilt en ny sesong av «Spillet». Programmet har tatt seerne med storm og har så langt et snitt på hele 900.000 seere per episode.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom