TV 2

Kraftig vekst for TV 2 Nyhetskanalen

Del
TV 2 Nyhetskanalen fikk en formidabel vekst i 2018. Også TV 2 sin hovedkanal økte i året som gikk.

De siste årene har TV 2 Nyhetskanalen vokst jevnt fra en andel på 2,6 prosent i 2014 og til 2,9 prosent i 2017. I fjor tok kanalen et kraftig byks og fikk en markedsandel på hele 3,7 prosent. Kanalen passerte dermed MAX og er nesten like stor som TV3. TV 2 Nyhetskanalen vokser også i den kommersielle målgruppen 20-49 år.

- Veksten for TV 2 Nyhetskanalen er fantastisk. All heder og ære til alle som jobber med nyheter i TV 2. Dette er en kraftig vitamininnsprøytning inn i det nye året, sier kanaldirektør Trygve Rønningen i TV 2.

TV 2s hovedkanal økte i 2018 og fikk en andel på 19,1 prosent blant alle TV-seerne (P10-79). Dette er en vekst på 0,2 prosentpoeng.

- TV 2 hadde et sterkt 2017, og vi klarer å holde nivået i 2018 med en marginal oppgang blant alle TV-seerne. Det er vi selvsagt godt fornøyde med sett i lys av OL på Discovery og en desember uten håndball-mesterskap på TV 2. Samtidig som vi holder oss på et høyt og stabilt nivå på lineær-TV, ser vi også en formidabel utvikling for TV 2 Sumo i 2018. Vi har klart å få høy seing på programsatsingene her, og det er svært gledelig å se at vi finner igjen de yngre seere på TV 2 Sumo, sier Trygve Rønningen.

TV 2-andelene for 2018: 

Aldersgruppen 10-79 år: 

TV 2: 19,1 prosent (+ 0,2pp) 

TV 2 Nyhetskanalen: 3,7 prosent (+ 0,8pp)

TV 2 Zebra: 1,6 prosent (- 0,4pp)

TV 2 Livsstil: 1,0 prosent (- 0,4pp)

TV 2 Humor: 0,6 prosent (-0,1pp)

TV 2 Sportskanalen: 0,7 prosent (- 0,3pp)

TV 2 Sport 1: 0,1 prosent

TV 2 Sport 2: 0,2 prosent

TV 2 Sport Premium1: 0,7 prosent (- 0,1pp)

TV 2 reklame-TV: 27,4 prosent (+- 0pp)

Den kommersielle målgruppen 20-49 år:

TV 2: 19,9 prosent (- 0,2pp)

TV 2 Nyhetskanalen: 2,5 prosent (+0,4pp)

TV 2 Zebra: 2,1 prosent (- 0,5pp)

TV 2 Livsstil: 1,6 prosent (-0,5pp)

TV 2 Humor: 1,1 prosent (- 0,5pp)

TV 2 Sportskanalen: 0,5 prosent (-0,2pp) 

TV 2 Sport 1: 0,1 prosent

TV 2 Sport 2: 0,2 prosent

TV 2 Sport Premium1: 1 prosent (- 0,4pp)

TV 2 reklame-TV: 29,1 prosent (- 1,5pp)

Kontakter

Jan-Petter DahlPR- og mediesjef

Kontaktperson for spørsmål om seertall fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Pressekontakt for Skavlan, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.

Tel:928 60 363jan-petter.dahl@tv2.no

Bilder

Om TV 2

TV 2
TV 2
Lars Hilles gate 30
5020 Bergen

02255http://www.TV2.no

Vi er TV 2

Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye