TV 2

Kraftig økning for partilederdebatten på TV 2

Del

En halv million seere så partilederdebatten på TV 2 og TV 2 Nyhetskanalen i går kveld. Det er en kraftig økning fra tidligere år.

Arbeiderpartiets leder Jonas Gahr Støre, programleder Arill Riise og Statsminister Erna Solberg etter gårsdagens partilederdebatt på TV 2. Foto: Jan-Petter Dahl, TV 2
Arbeiderpartiets leder Jonas Gahr Støre, programleder Arill Riise og Statsminister Erna Solberg etter gårsdagens partilederdebatt på TV 2. Foto: Jan-Petter Dahl, TV 2

Partilederdebatten på TV 2 ble i går kveld sett av 456.000 seere som ga en andel 32,4 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 34,8 prosent blant alle seerne over 12 år.

Debatten gikk i samsending med TV 2 Nyhetskanalen og samlet var det 494.000 seere som så på.

- Her står jubelen i taket. Vi er veldig fornøyde med at det fortsatt er så høy interesse for partilederdebatten. Spesielt gledelig er det selvsagt at vi har en så høy andel yngre seere, sier nyhetsredaktør Karianne Solbrække i TV 2.

Partilederdebatten på TV 2 i 2015 hadde 277.000 seere, mens partilederdebatten i 2013 hadde 336.000 seere.

- Tallene viser at partilederdebatten fortsatt er et sterkt tv-konsept folk velger å bruke tiden sin på. Vi har bevisst valgt å kjøre en ren, god og gammeldags partilederdebatt, uten humorinnslag eller andre elementer, stødig ledet av Arill Riise. Det er veldig jevnt mellom blokkene nå i sluttfasen, mange sitter på gjerdet, og jeg tror seerne er oppriktig interessert i partiledernes budskap før de skal velge, sier Karianne Solbrække.

Også «Valgstudio Nachpiel» på TV 2 Nyhetskanalen hadde høye tall i går med 167.000 seere i snitt. Over 300.000 seere var innom den sendingen.

- Dette er et uvanlig høyt tall og viser igjen at interessen for valgstoffet er høy. Dette er en sending med en uformell stil hvor vi er opptatt av analyse og kommentar. I en fragmentert verden, har jeg grunnleggende tro på at seerne ønsker ro, fordypning og klokskap. Da er TV 2 Nyhetskanalen stedet, kommenterer Solbrække.

Seertall TV 2 torsdag:

Matkontrollen: 304.000 seere (andel 26,2% i P20-49 og 27,7% i P12+)

294.000 seere forrige torsdag

TV 2 Hjelper deg: 413.000 seere (andel 31,2% i P20-49 og 34,3% i P12+)

364.000 seere forrige torsdag

21-nyhetene: 385.000 seere (andel 22,8% i P20-49 og 28,7% i P12+)

354.000 seere forrige torsdag

Sportsnyhetene: 336.000 seere (andel 22,9% i P20-49 og 25,7% i P12+)

204.000 seere forrige torsdag

Partilederdebatten på TV 2: 456.000 seere (andel 32,4% i P20-49 og 34,8% i P12+)

Debatten gikk i samsending med TV 2 Nyhetskanalen og hadde samlet 494.000 seere

Kontakter

Bilder

Arbeiderpartiets leder Jonas Gahr Støre, programleder Arill Riise og Statsminister Erna Solberg etter gårsdagens partilederdebatt på TV 2. Foto: Jan-Petter Dahl, TV 2
Arbeiderpartiets leder Jonas Gahr Støre, programleder Arill Riise og Statsminister Erna Solberg etter gårsdagens partilederdebatt på TV 2. Foto: Jan-Petter Dahl, TV 2
Last ned bilde
Partilederdebatten på TV 2 i går kveld. Foto: Jan-Petter Dahl, TV 2.
Partilederdebatten på TV 2 i går kveld. Foto: Jan-Petter Dahl, TV 2.
Last ned bilde

Om TV 2

TV 2
TV 2
Nøstegaten 72
5020 Bergen

02255http://www.tv2.no

Dette er TV 2

TV 2 er Norges største kommersielle tv-kanal, og er en del av mediehuset TV 2 som står bak en rekke etablerte merkevarer som TV 2 Nyhetskanalen, TV 2 Zebra, TV 2 Livsstil, TV 2 Sportskanalen, TV 2 Humor, TV 2 Sumo, TV2.no, TV 2 Mobil og TV 2 Skole.

TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med 6600 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, der deler årlig ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge. Egmont står bak mer enn 700 magasiner, forlag, Klikk.no, Nordisk Film, kinodrift, samt flere deleide selskaper.

Følg saker fra TV 2

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra TV 2

I vårt presserom finner du alle våre siste saker, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom