Kraftig økning for partilederdebatten på TV 2
Partilederdebatten på TV 2 ble i går kveld sett av 456.000 seere som ga en andel 32,4 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 34,8 prosent blant alle seerne over 12 år.
Debatten gikk i samsending med TV 2 Nyhetskanalen og samlet var det 494.000 seere som så på.
- Her står jubelen i taket. Vi er veldig fornøyde med at det fortsatt er så høy interesse for partilederdebatten. Spesielt gledelig er det selvsagt at vi har en så høy andel yngre seere, sier nyhetsredaktør Karianne Solbrække i TV 2.
Partilederdebatten på TV 2 i 2015 hadde 277.000 seere, mens partilederdebatten i 2013 hadde 336.000 seere.
- Tallene viser at partilederdebatten fortsatt er et sterkt tv-konsept folk velger å bruke tiden sin på. Vi har bevisst valgt å kjøre en ren, god og gammeldags partilederdebatt, uten humorinnslag eller andre elementer, stødig ledet av Arill Riise. Det er veldig jevnt mellom blokkene nå i sluttfasen, mange sitter på gjerdet, og jeg tror seerne er oppriktig interessert i partiledernes budskap før de skal velge, sier Karianne Solbrække.
Også «Valgstudio Nachpiel» på TV 2 Nyhetskanalen hadde høye tall i går med 167.000 seere i snitt. Over 300.000 seere var innom den sendingen.
- Dette er et uvanlig høyt tall og viser igjen at interessen for valgstoffet er høy. Dette er en sending med en uformell stil hvor vi er opptatt av analyse og kommentar. I en fragmentert verden, har jeg grunnleggende tro på at seerne ønsker ro, fordypning og klokskap. Da er TV 2 Nyhetskanalen stedet, kommenterer Solbrække.
Seertall TV 2 torsdag:
Matkontrollen: 304.000 seere (andel 26,2% i P20-49 og 27,7% i P12+)
294.000 seere forrige torsdag
TV 2 Hjelper deg: 413.000 seere (andel 31,2% i P20-49 og 34,3% i P12+)
364.000 seere forrige torsdag
21-nyhetene: 385.000 seere (andel 22,8% i P20-49 og 28,7% i P12+)
354.000 seere forrige torsdag
Sportsnyhetene: 336.000 seere (andel 22,9% i P20-49 og 25,7% i P12+)
204.000 seere forrige torsdag
Partilederdebatten på TV 2: 456.000 seere (andel 32,4% i P20-49 og 34,8% i P12+)
Debatten gikk i samsending med TV 2 Nyhetskanalen og hadde samlet 494.000 seere
Kontakter
Jan-Petter DahlPR- og mediesjef
Kontaktperson for spørsmål rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Bilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Presseinvitasjon: Velkommen til Gullruten 202423.4.2024 08:30:24 CEST | Presseinvitasjon
TV 2 ønsker pressen velkommen til å dekke tv-bransjens festaften i Grieghallen i Bergen lørdag 4. mai.
TV 2-serien «Evig singel» kommer 19. april11.4.2024 13:00:00 CEST | Pressemelding
Et stjernelag av humorprofiler står på rollelisten i humordramaserien «Evig singel» – som har premiere på TV 2 Play og TV 2 Direkte fredag 19. april.
Tre nye år med Champions League på TV 29.4.2024 20:06:30 CEST | Pressemelding
TV 2 har sikret seg rettighetene til å vise Champions League for tre nye år. Dette ble avslørt under kveldens Champions League-sending.
Helene Olafsen leder Gullruten5.4.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding
Helene Olafsen er klar for å lede showet under tv-bransjens store festaften i Bergen 4. mai.
«Spillet»-suksessen fortsetter på TV 219.3.2024 12:30:00 CET | Pressemelding
TV 2 har allerede bestilt en ny sesong av «Spillet». Programmet har tatt seerne med storm og har så langt et snitt på hele 900.000 seere per episode.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom