Knallsterke seertall for «Åsted Norge» på TV 2
Med 450.000 seere i går kveld ga det programmet en andel på hele 37,7 prosent blant alle seerne, og 33 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år.
Så langt i år er det 468.000 seere som i snitt har fulgt programmet direkte på TV 2, mens 576.000 seere i snitt har sett programmene i årets sesong enten direkte, i opptak, reprise eller via TV 2 Sumo (Total screen rating).
Forrige sesong, høsten 2017, ble i snitt sett av 423.000 seere (førstegangsseing).
- Det er fantastisk å oppleve de høye seertallene, og denne utviklingen motiverer oss til å fortsette det viktige arbeidet. I kampen mot de internasjonale strømmetjenestene er det viktig å lykkes med særegent innhold med lokal forankring. Det gjør vi i aller høyeste grad med «Åsted Norge», sier programredaktør Jarle Nakken i TV 2.
Så langt er det 49 personer som er pågrepet etter å ha vært etterlyst i «Åsted Norge» siden premieren i 2016. De aller fleste av disse er pågrepet etter at seerne har gjenkjent dem. Flere av de pågrepne er allerede dømt til fengsel.
- I tillegg er «Åsted Norge» et prosjekt som er tett på norsk virkelighet og dermed tett opp mot vårt samfunnsoppdrag og vår ambisjon om å ta pulsen på det som er viktig og det som skjer i samfunnet vårt, kommenterer Nakken.
Som seer av «Åsted Norge» er man utvilsomt med på å gjøre Norge til et litt tryggere sted å være.
- Dette er et prosjekt hvor samspillet mellom TV 2, produksjonsselskapet Mastiff, politiet og seerne er helt avgjørende for resultatet. «True crime» er en trend som har fått internasjonalt fokus og stor oppmerksomhet de siste årene, så jeg tror nok at «Åsted Norge» fyller et rom innen denne sjangeren, og treffer på et behov for å se innhold med mening og som er relevant der du er. «Åsted Norge» har høy journalistisk kvalitet, og Jens Christian Nørve og resten av redaksjonen i Mastiff jobber knallhardt hver dag for å sette agenda. Jeg er stolt over hva alle de involverte får til fra uke til uke, og jeg vet at det er mer i vente da redaksjonen har mange spennende saker på blokka utover i sesongen, sier programredaktør Jarle Nakken.
Kontakter
Jan-Petter DahlPR- og mediesjef
Kontaktperson for spørsmål rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Bilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Presseinvitasjon: Velkommen til Gullruten 202423.4.2024 08:30:24 CEST | Presseinvitasjon
TV 2 ønsker pressen velkommen til å dekke tv-bransjens festaften i Grieghallen i Bergen lørdag 4. mai.
TV 2-serien «Evig singel» kommer 19. april11.4.2024 13:00:00 CEST | Pressemelding
Et stjernelag av humorprofiler står på rollelisten i humordramaserien «Evig singel» – som har premiere på TV 2 Play og TV 2 Direkte fredag 19. april.
Tre nye år med Champions League på TV 29.4.2024 20:06:30 CEST | Pressemelding
TV 2 har sikret seg rettighetene til å vise Champions League for tre nye år. Dette ble avslørt under kveldens Champions League-sending.
Helene Olafsen leder Gullruten5.4.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding
Helene Olafsen er klar for å lede showet under tv-bransjens store festaften i Bergen 4. mai.
«Spillet»-suksessen fortsetter på TV 219.3.2024 12:30:00 CET | Pressemelding
TV 2 har allerede bestilt en ny sesong av «Spillet». Programmet har tatt seerne med storm og har så langt et snitt på hele 900.000 seere per episode.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom