Kaptein Sabeltann tvinger lekeland i Trondheim til navnebytte

Lekelandet Hiv O` Hoi i Trondheim må skifte navn etter å ha blitt truet med søksmål av Terje Formoe.

– Dette er en kjedelig situasjon, men vi ønsker ikke ta opp kampen mot en så mektig aktør som Kaptein Sabeltann AS. Da er det rett og slett enklere å bytte navn, sier Ida Melhuus i markedsavdelingen ved Sirkus Shopping, som driver lekelandet.

Kjøpesenteret sjekket rettighetene til navnet Hiv O ́ Hoi da de åpnet i 2012. Da var det kun registrert på teaterforestillinger. I ettertid har imidlertid Formoes selskap endret dette til også å gjelde fornøyelsesparker. Og Kaptein Sabeltann AS viser ingen nåde, selv for en relativt liten aktør på et kjøpesenter i Trondheim.

– Vi ble ganske overrasket da vi fikk brev fra advokatene til Terje Formoe som krevde at vi skulle bytte navn. Vi har også hatt jurister som har sett på dette, og sannsynligvis har vi en god sak, siden vi tok navnet før de fikk rettighetene til fornøyelsesparker. Men Kaptein Sabeltann AS ønsker tydeligvis kontroll på alt som kan relateres til sin merkevare, og vi ønsker ikke ta opp kampen mot en så mektig aktør, sier Melhuus.

Kaptein Sabeltann AS eier rettighetene til en rekke navn og uttrykk som kan kobles til sjørøvere og Sabeltann-universet.

For mer informasjon og sitater i denne saken, ta kontakt med:
 Ida Melhuus på telefon 97991682 eller send en mail til ida@sirkusshopping.no

Ida Melhuus på telefon 97991682 eller send en mail til ida@sirkusshopping.no

Om Sirkus Shopping

Falkenborgvegen 1

41 40 77 77http://www.sirkusshopping.no
Falkenborgvegen 1
7044 Trondheim

41 40 77 77http://www.sirkusshopping.no

Sirkus Shopping er et av Midt Norges Største kjøpesenter med mer enn 100 butikker og virksomheter. Ligger ca 3 km utenfor sentrum , på østsiden, Lade Leangen området. Kjøpesenteret har visjon "STORE OPPLEVELSER" som vi lever etter med å gi våre gjester en annerledes handelseopplevelse. Vi har mange event som skal være med å innfri denne visjonen.

Sirkus har en sterk butikkmiks med vekt på mote og ungdomsbutikker, spisesteder og interiør.

Følg saker fra Sirkus Shopping

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Sirkus Shopping på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Sirkus Shopping

Skandinavisk design er det hottest innen interiør!16.9.2017 13:50Pressemelding

Drømmen til Stine Dahle var en butikk full av unike, skandinaviske møbler. Med åpning av Nobu Home på Sirkus Shopping og tilhørende nettbutikk, er drømmen blitt virkelighet. Høstens interiørtrend er en kombinasjon av naturmaterialer som mange lekre tresorter, fløyel i varme tonearter mikset med metall som gull og grønne store planter. En trendperiode som alle vil kunne sette sammen til sin stil og fortsatt være IN.