Sirkus Shopping

Jobber du på Sirkus Shopping får du nesten 30% rimeligere reise med bussen!

Sirkus Shopping sine ansatte er så glade for å komme i gang med HjemJobbHjem!

NÅ er tiden for endring!

«Interessen var veldig stor blant ansatte når vi tok en undersøkelse blant ansatte for å sjekke interessen for dette» sier senterleder Trine Foosnæs.

Sirkus har i dag på plass en rekke tilbud som skal gjøre det enklere for de som jobber på Sirkus. Med ca 800 ansatte i butikkene og 400 på etasjene som er med leietakere innen helse og næring så er det mange dette gjelder.

«Vi har det meste tilrettelagt for at man kan få dette til å bli en del av sin nye hverdag. Som kollektivt knutepunkt med over 1450 avganger daglig går det en buss til de fleste bydeler i Trondheim».

«Utbyggingen av sykkelveier har vært stor i vårt område de siste årene. Vi har sykkelveier som er kjempefine å bruke stort sett alle dager i året.

Pluss at vi ha bysykkel finner man rett utenfor en av våre innganger». Forteller senterlederen.

Nytt innendørs sykkelparkeringshus for ansatte!

«Det vi jobber med nå er å bygge et større område for sykkelparkering for ansatte innomhus.

Dette blir en parkering der man trygt parkerer sine sykler. Man kan vaske dem i eget området og det er reparasjon og lade muligheter der om man trenger det.

Garderober og dusj muligheter er allerede på senteret for ansatte. Så da kan man raskt være klar for en dag på jobb!» forteller Trine.

Dette håper og tror Sirkus og HjemJobbHjem at mange kommer til å benytte seg av!

«Vi jobber stadig for å gjøre endringer i forhold til Bærekraftig Shopping. Som for oss blant annet innebærer at senterets gjester skal kunne ha kunnskap om de valg som er riktige for dem. Vi merker alternativer i butikken som Bærekraftig Shoppingvalg. For at dette skal være synlig. Ansatte har stor fokus på kunnskap om de ulike produkter, slik at de vet hvor og hvordan for å kunne gi de beste råd på veien.

Vi ønsker at våre gjester skal ha alternativer! Det er derfor vi også allerede i flere år har holdt Byttemarked på senteret. Dette er utrolig populært, og vi ser at dette stadig vokser!» Kan Trine fortelle.

Ansatte er veldig takknemlige for ordningen!

For Oddbjørn hos Jernia passer dette tilbudet perfekt! «Veldig fint å se at et senter satser på ansatte, sier Oddbjørn. Selv velger han nå å sykle til jobb, men tar buss på regnværsdagene. «Dette er en jobb vi skal gjøre sammen», og som passer godt til vår butikks bærekraftmål sier en fornøyd Oddbjørn.

Vi på Sirkus Shopping skal alle være med å bidra til nullvekstmål!

HjemJobbHjem er en mobilitetsordning rettet mot bedriftsmarkedet i Trondheim. Miljøpakken og AtB har etablert ordningen med lokale tilpasninger i Trondheim. Ordningen skal bidra til at ansatte får øynene opp for nye gang- og sykkelveier og tester rutetilbudet som ble endret ved innføring av metrobuss.  Slik skal flere sette fra seg bilen hjemme og velge mer miljøvennlige alternativer. Dette for å bidra til regjeringens nullvekstmål: "veksten i persontransport i storbyområdene skal tas med kollektivtransport, sykkel og gange".

HjemJobbHjem

HjemJobbHjem hjelper bedrifter som ønsker å endre ansattes reisevaner fra bil til kollektiv, sykling og gange. Dette gjør de gjennom å tilby rådgivning, verktøy og goder som skal motivere til å skape varige endringer hos bedriftens ansatte.

Stadig flere bedrifter får mindre behov for ansattparkering etterhvert som flere kan velge kollektivt, sykkel og gange. Hvis parkering er billig og lett tilgjengelig, velger mange likevel å kjøre. Bedrifter som reduserer parkeringstilbudet for de ansatte for å bidra til reisevaneendring, kan delta i HjemJobbHjem. For å komme i gang med nye reisevaner, tilbys de ansatte  goder som billigere periodebillett, gratis sykkelservice, billigere elsykler med mer gjennom HjemJobbHjem. For mange er dette starten på en grønnere og mer aktiv arbeidsreise.

HjemJobbHjem kan tilby de ansatte:

• HjemJobbHjem-billetten til kroner 670 for 30 dager (buss, trikk og tog i sone A).
  • Som med de ordinære billettene, kan du med HjemJobbHjem-billetten ha med inntilfire barn til og med 17 år gratispå reise med buss eller trikk i sone A på lørdag, søndag og helligdager
  • Gode avtaler for leasing og kjøp av elsykkel
  • Gratis sykkelservice
  • Rabatterte piggdekk
  • Lån av elsykler
  • Rimelig abonnement på Trondheim Bysykkel
  • Aktivitetskampanje med premier, m.m.

Trine Foosnæs
trine@Sirkusshopping.no

Om Sirkus Shopping

Sirkus Shopping
Falkenborgvegen 1

41 40 77 77http://www.sirkusshopping.no

Sirkus Shopping er et av Midt Norges største kjøpesenter ligger på kollektiv knutepunkt  i Trondheim øst ved innkjøringen til Trondheim sentrum. Kjøpesenteret har visjon "STORE OPPLEVELSER" som vi lever etter med å gi våre gjester en annerledes handelseopplevelse. Vi har mange event som skal være med å innfri denne visjonen.

Sirkus har en sterk butikkmiks med vekt på mote og ungdomsbutikker, spisesteder og interiør.

Følg pressemeldinger fra Sirkus Shopping

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sirkus Shopping på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sirkus Shopping

Ny Bærekraftig Sykkelparkering åpner for Grønn Mobilitet på Sirkus Shopping9.2.2024 12:47:45 CET | Pressemelding

Sirkus Shopping er stolte av å kunngjøre den offisielle åpningen av en moderne og bærekraftig sykkelparkering, designet for å fremme grønn mobilitet og sykkelvennlighet for ansatte som jobber på Sirkus Shopping. Denne sykkelparkeringen representerer en betydelig investering i bærekraftige transportløsninger og støtter Sirkus Shopping sitt engasjement for en mer miljøvennlig fremtid.