Jostein Viksøy (44) er TV 2s nye økonomidirektør

Jostein Viksøy, med bakgrunn fra blant annet Schibsted og McKinsey, er ansatt som økonomidirektør i TV 2.

I tillegg har han arbeidet i både Aspiro og Infocare som økonomidirektør.

– Av alle bransjer mener jeg mediebransjen er den mest spennende, og TV 2, som møter både lokal og global konkurranse, er det mest spennende selskapet i mediebransjen i Norge. Som bergenser er jeg også veldig stolt av TV 2s bidrag til medie- og teknologimiljøet i Bergen og på Vestlandet, sier Viksøy.

Rollen som økonomidirektør er en viktig ansettelse i TV 2. Den nye økonomidirektøren blir en del av sjefredaktør og administrerende direktør Olav T. Sandnes’ ledergruppe.

Viksøy vil ha ansvar for økonomiavdelingen. Produksjonsdirektør Jens Cornelius Knudsen og teknologidirektør Per Aadland vil også rapportere til ham. Han kjenner mediebransjen godt, og tar med seg bred og relevant erfaring fra ulike miljøer til TV 2.

– Jeg gleder meg til å starte i jobben og har forståelse for at jeg møter et veldig kompetent og veldrevet økonomimiljø. Teknologi er helt essensielt i alle virksomheter, spesielt i en mediebedrift. Jeg har jobbet tett på teknologi gjennom de siste 15 årene, med spesielt fokus på digitalisering og forretningsutvikling. Jeg har også jobbet tett med redaksjonelle miljøer tidligere, og ser frem til å bli kjent med begge disse sterke og viktige fagmiljøene i TV 2.

Viksøy er på plass i sin nye rolle i TV 2 senest 1. mars i 2018.

– Jeg ser fram til å få Jostein på plass i TV 2. Han er en moderne leder med bakgrunn fra og interesse for mediebransjen. Jostein vil være en viktig bidragsyter i ledergruppen og som leder i TV 2 i mange år fremover, sier TV 2-sjef Olav T. Sandnes.

– Mediebransjen står midt i digitalisering og TV 2 med sine mange dyktige medarbeidere har en rekke muligheter til å hevde seg i konkurransen. TV 2 er et sterkt merkenavn, hvor både nyheter, sport og underholdning er sentralt. Jeg ser frem til å bli kjent med og jobbe sammen med medarbeidere innenfor alle disse områdene, sier Viksøy.