Joshua French forteller om sitt nye liv som familiemann i eksklusivt TV-intervju

Det har nå gått halvannet år siden Joshua French kom hjem, og TV 2s Fredrik Græsvik har fått et eksklusivt møte med mannen han sist traff i fengselet i Kongo. I dokumentaren får seerne se hvordan French reagerer når han besøker bestevennen Tjostolv Molands grav for første gang, og han forteller om sitt nye liv som familiemann.

Joshua French og Fredrik Græsvik møtes for første gang i Norge i dokumentaren «Joshua French - dødsdømt og fri».  Foto: Lars Myhren Holand/TV 2
Joshua French og Fredrik Græsvik møtes for første gang i Norge i dokumentaren «Joshua French - dødsdømt og fri». Foto: Lars Myhren Holand/TV 2

Få journalister har vært tettere på Kongo-saken enn TV 2s Fredrik Græsvik. Den erfarne utenriksreporteren smuglet kamera inn i fengselet i Kongo. Han overvar sammenbrudd, fulgte rettssakene fra rettssalen og så frykten på nært hold da dødsdommen falt. Han og Joshua French har timevis med samtaler i Kongo bak seg. Men de har aldri møttes på norsk jord. Før nå.

Hvordan arter hverdagen seg når man har opplevd det French har? Er det mulig å vende tilbake til et normalt liv med kjæreste og familie etter åtte år i kongolesisk fengsel? Hvem er Joshua French nå? Og hva skjedde egentlig den skjebnesvangre maidagen i 2009?

Se det eksklusive intervjuet i dokumentaren «Joshua French – dødsdømt og fri» på TV 2 torsdag 25. oktober kl. 20.00.

Siril Vatne MelingPR- og medierådgiver

Pressekontakt for God morgen Norge, TV 2 hjelper deg, Helsekontrollen, Matkontrollen, Kielergata og Hvem drepte Birgitte.

970 43 166‬Siril.VatneMeling@tv2.no

Hvem er Joshua French nå? Foto: Lars Myhren Holand/TV 2
Joshua French. Foto: TV 2
Joshua French besøker graven til Tjostolv Moland for første gang. Foto: TV 2

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!