Ingebjørg Bratland blir første Artist in Residence på Britannia Hotel

Palmehaven har huset mange store artister og begivenheter siden åpningen i 1918. Nå er det tid for nye storslåtte opplevelser og Britannia Hotel inviterer til tre helt spesielle kvelder med Norges vakreste sangfugl Ingebjørg Bratland, som har med seg sin egen gitarist og pianist, i tillegg til en kvartett fra Trondheimssolistene som gjester i Palmehaven til høsten.

Photo: Wil Lee Wright

29-årige Ingebjørg Bratland har med sin særegne sangteknikk og formidlingsevne sjarmert det norske folk de siste årene. I slutten av september flytter hun inn på Britannia Hotel, for tre eksklusive Artist In Residence opptredener i Palmehaven. Der vil hun synge sine vakre låter under stjernehimmelen akkompagnert av topp mat og drikke.

Ingebjørg Bratland gleder seg veldig til å synge i Palmehaven

«Det er veldig stas for meg å få vera Artist In Residence på sjølvaste Britannia til hausten. Palmen er eit nydeleg rom med mykje historie i veggane. Det blir intimt og nært og spele konsert der, då publikum kjem tett på. Intime rom skapar alltid ei spesiell oppleving både for meg og forhåpentlegvis også for publikum. Stor stas er det også at eg får med meg ein kvartett frå Trondheimssolistane. Dette blir ein akustisk intim konsert, som eg gler meg veldig til! Eg budde også på Hotel Britannia i mai, og spela i Palmehaven på åpningsfesten, og  gleder meg veldig til å komme tilbake».

Musikk og mat i verdensklasse

«Britannia Hotel inviterer til tre kvelder med musikk og mat i verdensklasse, sier Restaurantdirektør Ida Dønheim. Kveldene starter med en forfriskende aperitiff, mens vertskapet tar gjestene med til bords. Vår Excecutive Head Chef, Espen Aunaas, har satt opp en flott 3-retters meny, basert på de beste råvarer i den fantastiske høstsesongen.

God mat fordrer også god drikke, og med et dykk i den rikholdige vinkjelleren til hotellet, kompletterer vi menyen med en spennende drikkepakke. Vi gleder oss veldig til disse kveldene og vi kan love en helt unik stemning og atmosfære som man ikke har opplevd i Trondheim tidligere.»

Medarrangør Børre Johnsen i Dora 3 kan røpe at Artist In Residence er en idé man har jobbet med en god stund.

«Det handler om å finne artister som harmonerer med Palmehaven og de flotte omgivelsene der, artister som kan bringe bevegelse, intimitet, og som får gjestene til å føle seg spesielle. Ingebjørg Bratland er første artist ut, og viste på hotellets åpningsfest 9. mai at hun passer Palmehaven perfekt. Hun klarte da å bevege voksne menn og kvinner til tårer med sin helt spesielle stemmeprakt og utstråling.

Ingebjørg Bratland er en svært eksklusiv artist å få oppleve i Trondheims mest særpregede arena, Palmehaven på fasjonable Britannia Hotel, og vi har kun 200 gjester pr. konsert. Artist in Residence skal etableres som et eget konsept på Britannia Hotel fremover. Dette blir en eksklusiv aften med svært begrenset kapasitet i Palmehaven med fantastiske musikalske og gastronomiske opplevelser i kombinasjon», avslutter Johnsen.

Billetter kan kjøpes nå på https://dora-britannia.hoopla.no/sales/2184207785

Pris per person:

• Med alkoholholdig drikkepakke: kr 2155,-

• Med alkoholfri drikkepakke: kr 1955,-

For ytterlige kommentarer kontakt:
Adm.dir. Britannia Hotel, Mikael Forselius, mobil: 932 01 004 epost: mikael@britannia.no
Daglig leder Dora 3, Børre Johnsen, mobil: 93223444
epost: borre@dora3.no

Photo: Isabel Watson
Photo: Isabel Watson

Britannia Hotel

Britannia Hotel er en del av Reitangruppen og ble kjøpt i 2015 og stengte sommeren 2016 for en omfattende total-renovering på nesten 3 år (verdi over 1 milliard NOK).

Hotellet fra 1870 gjenåpnet i April 2019 som et femstjerners hotell og medlem av Leading Hotels of The World. Britannia er blitt et reisemål i seg selv, med seks ulike restaurantkonsept: fra spennende, uformelle spise- og drikketilbud, til kokkekunst på aller høyeste nivå i Speilsalen ved Christopher Davidsen. Hotellet har 257 nye rom og suiter, spa og velværeavdeling, moderne konferansefasiliteter, ballroom og elegante selskapslokaler.

www.britannia.no