Herrelandslagets tropp mot Romania og Færøyene

Se hvilke spillere landslagssjef Lars Lagerbäck har tatt ut til EM-kvalikkampene i juni.

Tirsdag presenterte landslagssjef Lars Lagerbäck troppen til EM-kvalifiseringskampene mot Romania 7. juni og Færøyene 10. juni.

- Vi har valgt å ta ut 24 spillere denne gangen. Vi har en spiller som venter barn, og vi har klart å pådra oss åtte gule kort på to kamper. Så derfor har vi valgt å ta med en ekstra spiller, sier Lagerbäck, som også mangler førstekeeper Rune Jarstein i tillegg til langtidsskadede Ørjan Nyland

- Rune er borte grunnet operasjon, og Ørjan er fortsatt skadet. André Hansen har vi en avtale med om at han stiller opp hvis det virkelig er behov for det, og vi har vurdert det slik denne gangen, sier Lagerbäck, som understreker at han ikke lover spilletid for Hansen.

Lagerbäck har blant annet hentet inn Stefan Strandberg i troppen, som er tilbake i den russiske ligaen etter et lengre skadefravær.

- Det er alltid diskusjon om spillere, men utifra våre vurderinger er det denne troppen vi har bestemt oss for. Vil har blant annet litt ulike typer spisser. Det er både for å kunne forandre underveis ved behov, men også fordi dette er to kamper vi tror kommer til å bli svært ulike. Vi starter med hjemmekamp på gress mot en relativt høyt rangert motstander, og fortsetter med bortekamp på kunstgress mot en lavt rangert motstander, som likevel er kjent for å overraske, sier Lagerbäck.

NORGES TROPP MOT ROMANIA OG FÆRØYENE

Keepere