Her er TV 2s nye værpresentatør

Ina Ynnesdal er ansatt som ny værpresentatør på TV 2. Hun overtar for Maiken Fosen når hun går ut i fødselspermisjon på nyåret.

Ny værpresentatør: Ina Ynnesdal er ansatt som ny værpresentatør på TV 2. Foto: Alex Iversen

- Jeg gleder meg til å komme tilbake. Jeg har jo vært presentatør på TV 2 været før, for ti år siden. Det skal bli veldig kjekt å komme tilbake til formidling av været, sier Ina Ynnesdal.

Ina Ynnesdal er utdannet meteorolog og jobber til daglig i StormGeo i Bergen. Hun startet i StormGeo som meteorologassistent i 2006, og da studerte hun meteorologi. I 2007 og 2008 jobbet hun og en periode som værpresentatør på TV 2.

- Det nye studioet gir mye spillerom og i tillegg gjør vi utevær så her er det mange nye muligheter, sier Ina Ynnesdal.

Nå har hun startet på opplæring i værstudio og skal etter planen på skjermen på nyåret, når Maiken Fosen går ut i fødselspermisjon.

- Å få Ina med på laget er fantastisk. Det er alltid betryggende å få en varslingsmeteorolog med i teamet, da har vi en som ivaretar meteorologfaget. Vi kjenner Ina godt og har hatt et veldig bra samarbeid, så vi gleder oss veldig til hun kommer til oss, sier Eli Kari Værsjef i TV 2.

I TV 2s værteam er det i dag fem værpresentatører. Tre i Bergen og to i Oslo. Etter vikariatet vil Ynnesdal inngå i værpresentatør-gruppen til TV 2.

- I første omgang skal Ina være vikar for Maiken Fosen som skal ut i fødselspermisjon, men rosinen i pølsen er at vi får beholde Ina i teamet når Maiken er tilbake igjen.sier Eli Kari Gjengedal.

Ina Ynnesdal (33) er fra Bergen. Hun er utdannet metrolog ved Universitetet i Bergen med master i geofysikk - meteorologi. Hun skrev masteroppgave om: Nedbør i Bergen. Hun er tobarnsmor til to jenter.

Katrine WergelandPR- og medierådgiver

Pressekontakt for Skavlan, The Voice, Hjertebarna, Min første ferie, Åsted Norge, Tid for hjem og værprofiler.

913 91 114 / 55 90 80 10kwe@tv2.no

Ny værpresentatør: Ina Ynnesdal blir ny værpresentatør på TV 2. F.v Maiken Fosen, Eli Kari Gjengedal og Ina Ynnesdal.

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!