«Gutta på tur» tilbake på TV 2

De sto bak en av de mest populære programseriene på norsk tv i perioden 1995-2002. Nå er Arne Hjeltnes, Arne Brimi, Bjørn Dæhlie og Vegard Ulvang klare for nye «Gutta på tur»-programmer på TV 2.

Lørdag er «Gutta på tur» gjester når TV 2-programmet «Norges beste» skal kåre Norges beste underholdningsprogram. F.v.: Arne Brimi, Vegard Ulvang, Bjørn Dæhlie, Arne Hjeltnes. «Norges beste»-programleder Øyvind Mund med ryggen mot kamera.

TV-mannen Hjeltnes, kokken Brimi og langrennsstjernene Dæhlie og Ulvang laget på slutten av 90-, og begynnelsen av 2000-tallet, nærmere 50 programmer – og tok med seg tv-seerne på turer over store deler av verden.

Til høsten blir det fire nye programmer med kvartetten på TV 2.

- Vi gutta er en del sammen, og har snakket om dette en stund. Når TV 2 i år fyller 25 år, syntes vi det var en riktig anledning. Det blir fantastisk moro, selv om jeg av idrettsfolk har lært at comeback kan være veldig skummelt, sier «tur-general» Arne Hjeltnes.

Som ved en rekke anledninger tidligere skal de fire turkameratene ha med seg en kjent og kjær gjest på hver av turene.

- Et imponerende knippe gjester - toppfolk, rett og slett - blir med oss på de nye turene, og vi gleder oss til å sette i gang med opptak, sier Hjeltnes, som ennå ikke vil røpe hvem disse gjestene er.

TV 2s programdirektør Jarle Nakken er storfornøyd med gjenforeningen og nye programmer med «Gutta på tur» på kanalen.

- «Gutta på tur» er et av de mest markante programmene gjennom TV 2s historie. At de nå gjenforenes på skjermen og får med seg prominente gjester på nye turer, er vi sikre på vil være til glede for både gamle «Gutta på tur»-fans og en ny generasjon seere, sier Nakken.

Førstkommende lørdag kl. 20.00 er Brimi, Dæhlie, Hjeltnes og Ulvang blant gjestene i TV 2-programmet «Norges beste», hvor Norges beste underholdningsprogram skal kåres.

Klikk her for å laste ned videoen øverst i saken.

Håvard SolemKommunikasjonsrådgiver Gutta på tur, Heltenes kamp, Petter uteligger, Kjendisrestauranten, God morgen Norge, God kveld Norge

934 35 922 / 55 90 80 28hvl@tv2.no

«Gutta på tur» på Kreta i 2000. F.v.: Arne Brimi, Vegard Ulvang, Arne Hjeltnes og Bjørn Dæhlie.
«Gutta på tur» på Kreta i 2000. F.v.: Arne Brimi, Bjørn Dæhlie, Vegard Ulvang og Arne Hjeltnes.
Gutta gjorde et comeback også i 2010 for å dra på tur med selveste kong Harald. F.v.: Arne Brimi, Arne Hjeltnes, H.M. Kong Harald V, Bjørn Dæhlie og Vegard Ulvang.
«Gutta på tur» i Kina i 2001. F.v.: Arne Brimi, Arne Hjeltnes, Bjørn Dæhlie og Vegard Ulvang.