«Generasjon Z»

Møt syv unge mennesker som velger sin egen vei. På tross av at de er i startgropen, vet de veldig godt hva de vil, og de gjør alt for å oppnå drømmen. Generasjon Z kommer på TV 2 Sumo og TV 2.

I serien følger vi syv personer på hver sin kant. De er unge talenter innenfor ulike grener, bransjer og interessefelt. Og de brenner for det de driver med.

Generasjon Z er flinkere, mer ambisiøse og mer endringsorienterte enn noen annen generasjon. De har høye forventninger, både til seg selv og omgivelsene. Hva innebærer det av opp- og nedturer? Denne serien tar unges hverdag på̊ alvor, og speiler livet som tenåring i et av verdens rikeste land anno 2018.

Vi møter Emma Ellingsen (16), som mange husker fra TV 2-serien «Født i feil kropp». Med 227 000 følgere på Instagram, og med over 222 000 abonnenter på YouTube er hun en av Norges største profiler på sosiale medier.

-  Jeg syns det er superkult å kunne være med på «Generasjon Z». Denne dokuserien viser veldig bra frem hva vi driver med, og viser folk at det er mulig å få seg jobb uten skole. Men det er ikke så enkelt som mange skal ha det til, sier Emma Ellingsen.

Herman Dahl (16), er en av de største og mest populære youtuberne i Norge med sine 108 000 følgere. Han vant prisen for «Årets youtuber» under fjorårets Gullsnutten. Han ønsker å bli regissør og jobbe med film.

- Jeg synes det er fett at TV 2 satser på flere ungdomsserier, ettersom at det er begrenset med det på dagens «lineær-TV», som det så fint heter. Jeg tror dette kommer til å bli et feelgood program hvor seeren får et nærmere innblikk i hverdagen til unge som har ulike lidenskaper og hobbyer. Jeg er også veldig spent på å se det ferdige resultatet, sier Herman Dahl.

Anders Eggan (21) er Norgesmester i boksing og omtales av mange som et av sportens største talenter her til lands. Han jobber også som modell i New York, for å bygge seg et navn. I serien følger vi Anders som sliter med en skadet høyrehånd.

- Jeg synes det er veldig spennende, og det er en unik mulighet å få være med i denne serien. Idretten min, boksing, har vært veldig mye i skyggen av annen idrett, og jeg håper å få vist frem hva boksing egentlig er, sier Anders Eggan.

Gina Gylver (17) har siden hun var barn engasjert seg for miljøsaken. Hun er i dag leder i Natur og Ungdom Oslo. Hun er uredd, holder appeller, går i møter med politikere og har ansvar for mange av aksjonene til naturvernorganisasjonen.

KevinHaugan (16)gjør alt for å lykkes som danser, men vi får også bli med når han gir ut sin første låt. I serien møter vi han mens han spiller i det kritikerroste stykket «Utafor» på Det Norske Teatret i Oslo, samtidig som han går på ungdomsskole, dubber tegnefilmer, går på auditions og setter opp dansestykke.

Tina Mondelia (21)jobber som redaktør i barne- og ungdomsbladet Julia og har en populær YouTube-kanal.I «Generasjon Z» følger vi henne mens hun gir ut musikk og musikkvideo, samtidig som hun studerer forretningsjus på BI.

Ylva Olaisen (18)deltok i talentkonkurransen «The Stream» på TV 2 i 2016, hvor hun kom på andreplass. Hun har siden jobbet med musikk ved siden av skolegangen hjemme i Kristiansand.

«Generasjon Z» kommer på TV 2 og TV 2 Sumo!

Slik blir julen på TV 2 og TV 2 Sumo12.11.2018 14:31Pressemelding

TV 2 starter nedtellingen til jul med flere julekalendere; «Tinkas juleeventyr» som er god underholdning for hele familien, og to eldre julekalender-klassikere. Hele desembermåned er fylt med underholdning med inspirasjon til juleforberedelsene, julekonserter og juleaksjoner. På sendeplanen står også flere filmklassikere som hører julen til, julehumor, romjulskrim og mye mer. Her presenteres noe av det TV 2-seerne kan vente seg i desembermåned!