Eventyret fortsetter i Nordlys bok 2!

Nordlys bok 1 har et totaltopplag på 30 000, og rettighetene er allerede solgt til Sverige. Nå kommer endelig den etterlengtede bok 2: Nemlig «Vikingene og orakelet.»

Sonja har reist med trollgutten Espen til den magiske Jotundalen. Et vakkert sted hentet rett fra eventyrene med troll og snakkende dyr. Men farer truer og vikingene i dalen vil ha blodhevn. De allierer seg med orakelet for å sette en stopper for Espen. Ting blir ikke som Sonja har ventet siden hun blir fanget i en dødelig konflikt mellom troll, vikinger og det mystiske fjellfolket.

Nordlys er skapt av Malin Falch (1993) som kommer fra Trondheim og bor i Oslo. «Vikingene og orakelet» er andre bok i Nordlys-serien. Bok 1 «Reisen til Jotundalen» vant både Pondus-prisen og Arks barnebokpris i 2018.

Rettighetene til Nordlys-bokserien er nå solgt til Sverige. Og bok 1 har nå et opplag på 30 000 eksemplarer. Noe som knuser alle rekorder for norske tegneserier rettet mot barn.

Sagt om Nordlys bok 1:
«Jeg vil bo i denne boken!»
Anmeldelse av gutt 9 år under sommerles.

«Norges Frost er en tegneserie!»
- Morter Harper – i Numer.