Erlend Bere blir salgsdirektør for Rambøll i Norge

Fullt fokus på kundenes behov.

Salgsdirektør i Rambøll, Erlend Bere. Foto: Werner Anderson.

- Vårt mål er å være den mest kundeorienterte aktøren i byggebransjen! Ved å opprette en salgsdirektørstilling i ledergruppen, som skal ha fullt fokus på kunder og marked, understøtter vi at vi mener alvor. Kundene våre skal merke at Erlend har blitt en del av laget vårt, sier administrerende direktør i Rambøll, Ole-Petter Thunes.

Lang erfaring
Bere kommer fra Multiconsult hvor han har vært i 12 år og har gått gradene fra VVS-ingeniør til salgsdirektør. Han har også jobbet fem år i Cowi og har totalt 20 års erfaring fra bygg- og anleggsbransjen.

- Byggenæringen i Norge har vært preget av gode tider i veldig lang tid. De siste årene har fått mange til å åpne øynene for at økt konkurransekraft, og mer effektive metoder, er essensielt for å beholde posisjoner som vi før har tatt for gitt, sier Erlend Bere.

Lytte til kundene
- Kundene krever mer enn før, og det er da vi i Rambøll skal vise at vi lytter til deres behov og at vi kan levere. Vi er avhengig av kundenes gjennomføringsevne og konkurransekraft og de er avhengige av at vi tilbyr de beste løsningene for hvert eneste prosjekt vi er involvert i. Rambøll har tatt endringene i markedet innover seg og dette åpnet for en mulighet som jeg bare måtte gripe, forteller Bere om hvorfor han begynner i Rambøll.

– Jeg synes også en selveid stiftelse som har samfunnsnyttige bidrag som mål gir en ekstra dimensjon i arbeidet. Det betyr ikke at vi ikke skal tjene penger, men at penger vi tjener går tilbake til utvikling av våre medarbeidere og selskapet, samt støtte til samfunnsutviklende prosjekter. I tillegg har Rambøll et internasjonalt perspektiv der jeg kan hente både inspirasjon og ressurser, noe jeg synes er veldig spennende, avslutter han.

Bere tiltrådte stillingen 22. januar.

Salgsdirektør i Rambøll, Erlend Bere. Foto: Werner Anderson.

Satser på samferdsel og byutvikling i Bergen2.2.2018 10:29Pressemelding

Denne uken signerte Rambøll en avtale om oppkjøp av ConStrada. Det anerkjente rådgiverselskapet tilbyr tjenester innen samferdsel, landskapsarkitektur og planteknikk og blir en viktig plattform for Rambølls videre satsing på samferdsel på Vestlandet. - Vi gleder oss til å bli en del av Rambøll. I fremtidens marked ser vi langt flere muligheter sammen med Rambøll, enn ved å være alene, sier Ole Johan Sæverås, dagligleder og partner i ConStrada. - Vi har et ambisiøst mål om å vokse. Bare de neste årene regner vi med at den nye avdelingen i Bergen skal ha en vekst på over 100 prosent. ConStrada tilfører oss et nytt element som vil være positivt for både samferdselmiljøet vårt, for Bergenskontoret og hele Rambøll, sier Hilde Nordskogen, markedsenhetsdirektør for Samferdsel og Byutvikling. ConStrada har bygget opp en imponerende virksomhet siden 2009. De har erfaring fra både små og store prosjekter; fra gang- og sykkelvegprosjekter til motorveganlegg på både regulering og byggeplannivå. De