Egmont henter ny direktør fra Circle K Europe

Charlotte Pedersen, direktør for Digital Marketing & Customer Experience i Circle K Europe, er ansatt i nyopprettet stilling som direktør for Transformasjon i Egmont Publishing.

Den nye direktøren for Transformasjon hentes fra retail. Der har Charlotte Pedersen ledet et Europeisk team innen Digital Marketing & Kundeopplevelse.

Adm. direktør Nina Vesterby varslet i mars store endringer i Egmont Publishing, med rokeringer i ledergruppen og ny organisering for å styrke satsingen på målgrupper og skape større gjennomføringskraft på nye inntektsstrømmer. Den nye organiseringen inkluderte en ny avdeling for Transformasjon. Nå er direktør for denne avdelingen på plass.

- Vi er svært fornøyde med å få Charlotte Pedersen inn som direktør for Transformasjon. Hun har med seg verdifull kompetanse og solid erfaring med systematisk og innsiktsdrevet utvikling av digital innovasjon og kundereise, sier Nina Vesterby.

Charlotte Pedersen har de sist fem årene vært ansvarlig for digital innovasjon og utvikling hos Circle K og jobbet med deres europeiske markeder og kunder. Her har hun ledet et internasjonalt team som jobbet med å designe neste generasjons kundeopplevelser innen retail.

- Vi har ambisiøse mål for hva vi skal få til, og for å lykkes må vi skape et kraftsenter for utvikling og fremdrift i selskapet. Charlotte skal lede denne satsningen. Hennes bakgrunn innen strategi- og kundedrevet utvikling, digital markedsføring og kundereiser i store internasjonale selskaper blir svært viktig for oss. Det hun har oppnådd Circle K Europe er imponerende og vi har store forventninger til hva hun vil tilføre Egmont.

Charlotte Pedersen gleder hun seg til nye utfordringer i en ny bransje – mediebransjen.

- Jeg gleder meg til nye utfordringer i en bransje i endring. Egmont er et stort og solid mediekonsern med kjente merkevarer og en sterk posisjon. Det gjør konsernet godt posisjonert til å skape neste generasjons medievirksomhet, sier Charlotte Pedersen.

Charlotte Pedersen starter i den nye jobben i begynnelsen av august.