Dejlig å være Altibox i Danmark

Denne uken nådde Altibox Danmark en ny milepæl. Selskapet teller nå 35.000 kunder.

Administrerende direktør Søren Harding i Altibox Danmark.

Flatstrakte Danmark er kommet langt innen bredbåndsutbygging, og mange aktører kjemper om kundenes gunst. De fleste boligene har kabler fra fire-fem ulike fiber- og kabelleverselskaper lagt inn i husveggen, og det er enkelt og raskt å bytte leverandør. I dette markedet har Altibox Danmark klart å opprettholde årlig vekst.
- Vi gleder oss over at vi klarer å få nye kunder og samtidig beholde eksisterende kunder. Våre dyktige medarbeidere skal ha en stor del av æren for det. De forstår verdien av å gi kundeopplevelser som ikke lar seg kopiere av våre konkurrenter. Dette er et av våre aller største konkurransefortrinn, sier administrerende direktør Søren Harding i Altibox Danmark.

Setter kunden først
Det var i 2008 at Altibox-eier Lyse kjøpte opp kjernenettet og de 9.000 kundene til det konkursrammede MidtVest Brebånd, og etablerte Altibox Danmark. Selskapets hovedkontor har siden da vært lokalisert i byen Skanderborg, som ligger 15 kilometer sørvest for Århus. Nedslagsfeltet for fiberutbyggingen er Midt- og Vest-Jylland.

I likhet med norske Altibox har selskapet betydelig fokus på kundenes ve og vel, og det har båret frukter. Altibox Danmark har kundetilfredshet tett opp mot 80 prosent, og høster stadig priser for sin gode kundeservice. Hele 82 prosent av kundene oppgir at de vil anbefale Altibox til venner og familie.
- Fra første stund har vi hatt mål om å gi kundene den aller beste opplevelsen og servicen som er mulig å oppdrive på markedet. Fornøyde kunder er lønnsomme kunder, sier Harding.

Åpent nett gir nye muligheter
I løpet av det siste tiåret har selskapet snudd røde regnskapstall til overskudd. Nå venter en ny og spennende epoke for det Lyse-eide selskapet. Når det danske fibernettet åpnes, kan Altibox Danmark konkurrere om 700.000 potensielle kunder. Målet er å levere tjenester til de første kundene på andres nett innen utgangen av 2019.
- Vi har sikret oss avtaler om å levere tjenester på fibernettene til to andre aktører, og har flere andre i sikte. Det ambisiøse målet er å ha 150.000 kunder i løpet av 2025, men på sikt er det teoretisk mulig å tilby våre fibertjenester til 1,3 millioner danske husstander, sier Harding.

Søren Harding,
Administrerende direktør Altibox Danmark
Mobil: +45 531 32 270

Administrerende direktør Søren Harding i Altibox Danmark.