Coop kaller tilbake Coop Vegetardag boller med ost og chili

Coop kaller tilbake Coop Vegetardag boller med ost og chili da det ikke fremkommer av merkingen at produktet inneholder melk.

Coop kaller tilbake Coop Vegetardag boller med ost og chili. Foto: Coop

Dette gjelder produkter som er merket med EAN kode 7025110180971 og best før-dato 10.05.2019.

Årsaken er at Coop Vegetardag boller med ost og chili ikke er merket med at produktet inneholder melk.

-Vi setter våre kunder, som også er våre eiere, sin sikkerhet høyt og tilbakekaller det berørte partiet, sier Harald Kristiansen, kommunikasjonssjef i Coop Norge.

Kristiansen anbefaler forbrukere som har kjøpt dette produktet med oppgitt EAN kode og best før-dato å levere produktet tilbake til butikk slik at de kan få pengene tilbake.

Coop kaller tilbake Coop Vegetardag boller med ost og chili. Foto: Coop

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag 1,7 millioner medlemmer/medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.

Venter eksplosjon i salget av grillmat24.7.2019 08:00:00 CESTPressemelding

Aldri har grillmaten vært sunnere. Laks, ørret, kylling og scampi er alle på topplista over grillprodukter det selges mest av i Coops dagligvarebutikker. I tillegg har salget av vegetarburgere doblet seg. - Aldri før har vel grillmaten vært sunnere, sier kommunikasjonsjef Harald Kristiansen i Coop Norge. Grillkongene i Norge er fortsatt ganske tradisjonelle med grillfilet, grillribbe og sommerkoteletter som sikre klassikere, sammen med hamburger- og pølsebrød. - Men det er overraskende og gledelig at stadig flere og flere legger sunne produkter som fisk og kylling på grillen, sier Harald Kristiansen i Coop Norge. Burgere og pølser er fortsatt sikre vinnere, men fordi utvalget av ulike produkter er blitt større, forsvinner de fra topp 10-listen. Et produkt i kraftig vekst er Coops vegetarburgere. Disse ble lansert for tre år siden som en del av produktserien Coop Vegetardag, som har blitt ytterligere utvidet foran årets grillsesong. - Så langt i sommer har kundene våre, som er de som ei

Flere norske menn enn kvinner ser det norske kvinnelandslaget kjempe om gull i Frankrike17.6.2019 10:43:07 CESTPressemelding

Halvparten av norske menn benker seg foran TV-en for å heie frem våre beste kvinner i det pågående fotball-VM i Frankrike. Det viser en undersøkelse utført av Norstat på vegne av Toppserie-sponsor Coop Prix ved oppstarten av gruppespillet. Likevel viser samme undersøkelse at det er en gjennomgående lav kjennskap til den hjemlige Toppserien og spillerne på landslaget. Coop Prix-sjef Ingjerd Vestengen vil nå slå et slag for å ta engasjementet rundt VM-sluttspillet videre til den norske Toppserien.