Norges Bueskytterforbund

Bronse på kjæresteparet under VM Junior

Radarparet i norsk bueskyting slo til med en bronsemedalje under lagskytingen idag.
Sunniva Lislevand(20 år) sammen med lagskytter og kjæreste Anders Faugstad (20 år) rett etter seieren i bronsefinalen. Foto: Marius Halvorsen

Junior VM i Madrid har vært en suksess på mange måter allerede, førstegangsreisende har skutt bra og har fått nye erfaringer iforhold til å skyte internasjonalt.

Radarparet slår til igjen

Sunniva Lislevand (20 år) og Anders Faugstad (20 år) skyter begge to fra Klepp Bueskyttere og er blant de beste i verden.

Faugstad er ranket som nummer 16 på verdensrankingen og har en sølvmedalje fra senior VM i juni 2019. Lislevand er ranket som nummer 33 på verdensrankingen.

- Tidligere har vi jo røket veldig fort ut av mix finalene, men denne gangen satt skuddene der de skulle, og det er den beste plasseringen vi har fått noen gang, det føles veldig godt, sier en fornøyd Lislevand.

Faugstad i gullfinale

Faugstad endte på førsteplassen etter innledende skyting på tirsdag med hele 707 av 720 mulige poeng. Faugstad vet også hva som skal til i finalene, under Senior VM tidligere i sommer skjøt han seg opp fra 68 plass og helt til en gullfinale, hvor det endte med sølv.

- Jeg kjenner han jeg skal møte i finalen på lørdag, han skyter godt, men jeg vil si at jeg har en fordel når vi kommer på finalebanen, sier Faugstad. - Jeg vet hvordan følelsen er, jeg vet hvordan det er med kameraer rundt meg, det er et lite fortrinn, men ikke nok til å tro at det går på skinner, jeg må holde meg fokusert hele veien.

- Jeg går for gull. avslutter Faugstad.

Finalen til Faugstad skal skytes 19:33 lørdag 24.08.2019.

Bilder

Anders Faugstad. Foto: Marius Halvorsen
Last ned bilde
Anders Faugstad har erfaring fra finaleskyting i VM for senior. Her i gullfinalen tidligere i sommer.

Om Norges Bueskytterforbund

Norges Bueskytterforbund

21 02 97 85http://bueskyting.no

Norges Bueskytterforbund er et særforbund i Norges Idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Bueskytterforbundet har 108 klubber i Norge og omrkring 2800 aktive bueskyttere.

Bueskyting er en helårsidrett og en idrett alle kan drive med på tross av funksjonsnedsettelse.

Vår visjon er: Bueskyting - En sport der alle har mulighet til å drive med en olympisk idrett enten på elite- eller mosjonsnivå.

Følg pressemeldinger fra Norges Bueskytterforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Bueskytterforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Bueskytterforbund