Sølv til Eivind, Lars Marius og Per Ivar i EM

Eivind Lie, Lars Marius Sørlie og Per Ivar Pahlm hentet hjem sølvmedaljen i lag fra 3D EM i Italia.

Eivind Lie skyter mens de to andre lagmedlemmene følger med bak. Lars Marius Sørlie (med kikkert) og Per Ivar Pahlm. Ved siden av Lie står landslagssjef for skogslandslaget, Mats Inge Smørdal. World Archery

25. til 30. september ble europamesterskapet i 3D arrangert i San Sicario Alto i Italia. Per Ivar Pahlm, Eivind Lie og Lars Marius Sørlie skjøt seg helt til gullfinale i lag for herrer, og i en spennende finale ble det sølv til nordmennene, med knappest mulig margin.

Kampen om gullet ble avgjort på shoot-off, og mens Østerrike tok gullet, kunne altså det norske laget smykke seg med sølvmedaljen.

I tillegg til det edle metallet, var det andre gode individuelle prestasjoner hos resten av skytterne.

Terje Bakke fra Kvinnherad bueskyttere tok en femte plass i klassen tradisjonell herrer. Bakke stilte i konkurransen som regjerende europamester, etter å ha tatt gullet i 2021.

Eivind Lie, Klepp bueskyttere, og Eddie Øyen, Laugen bueskyttere, endte begge på en 7. plass i klassen compound herre. Janne Brandtzæg, Bergen bueskyttere, endte på en 11. plass i klassen barebow damer, Lars Marius Sørlie, Kongsvinger bueskyttere, fikk 11. plass i klassen barebow herrer, Monicha Nergaard fra H.E.G. IL bueskyttere fikk 11. plass i klassen tradisjonell damer, og Per Ivar Pahlm, Bergen bueskyttere, også en 11. plass i klassen langbue herrer.

Skytterne som representerte Norge i 3D EM i Italia:

Herrer Compound:

Lars Berg, Solør bueskyttere
Eivind Lie, Klepp bueskyttere
Eddie Øyen, Laugen bueskyttere

Damer Barebow:

Janne Brandtzæg, Bergen bueskyttere

Herrer Barebow:

Lars Marius Sørlie, Kongsvinger bueskyttere

Herrer Langbue:

Per-Ivar Pahlm, Bergen bueskyttere

Damer Tradisjonell:

Monicha Nergaard, H.E.G IL Bueskyttere

Herrer Tradisjonell:

Terje Bakke, Kvinnherad bueskyttere

Bilder

Herrelaget etter det ble klart at billetten til gullfinalen var i boks. F.v. Lars Marius Sørlie, Eivind Lie, Mats Inge Smørdal og Per Ivar Pahlm.
Last ned bilde
Det norske herrelaget kunne ta i mot sølvmedaljen etter finalen mot Østerrike, som til slutt tok gullet med knappest mulig margin.
Last ned bilde

Følg pressemeldinger fra Norges Bueskytterforbund

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Norges Bueskytterforbund på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Norges Bueskytterforbund

Ylva Hjelle (19) fra Oslo tok hjem EM-bronsemedaljen13.9.2021 20:59:00 CEST | Pressemelding

Etter en spennende bronsefinale kunne den nittenårige compound-skytteren Ylva Hjelle fra Sportsklubben Vidar i Oslo, juble over medaljeplassen. - Dette mesterskapet har vært en veldig berg- og dalbane for meg. For det første var det mange som skjøt annerledes i finalene enn de pleier, så det kom flere overraskende resultater, og for det andre hadde jeg en skade i armen som gjorde finaleskytingen vanskelig, sier den unge bueskytteren. Europamesterskapet i felt ble arrangert i Porec, Kroatia, og ble avsluttet 12. september.