Altibox klatrer på kundetilfredshet

Som eneste aktør i bransjen ligger Altibox på topp 20 i Norsk Kundebarometers måling av kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

Altibox gjør et byks på årets BI-måling. (Illustrasjonsfoto: Unsplashed)

I mer enn tyve år har BI-prosjektet Norsk Kundebarometer målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. Nå viser ferske tall fra årets undersøkelse at Altibox oppnår kundetilfredshet på hele 79,6 poeng i kategorien «bredbånd». Det er det høyeste resultatet målt i bransjen noen gang, ifølge BI.

Altibox scorer 12 poeng høyere enn neste aktør i bransjen, noe som BI på sine nettsider karakteriserer som en "oppsiktsvekkende stor forskjell".
- Dette resultatet gjør oss utrolig stolte. Bransjen vår er preget av tøff konkurranse, hurtig tempo og høye forventinger fra kundene. Takket være den iherdige innsatsen til de 1500 medarbeiderne i Altibox-partnerskapet klarer vi å skape gode kundeopplevelser hver eneste dag, sier administrerende direktør Thomas Skjelbred i Altibox.

I gjennomsnitt oppnår de 154 undersøkte virksomhetene en kundetilfredshet på 72,7 poeng, som er 0,7 poeng mer enn i 2018. Altibox gjør et betydelig byks fra 76. plass i fjor til 19. plass i år.

Altibox går også til topps innen kategorien «tv-distribusjon».

Kilde: https://www.bi.no/forskning/norsk-kundebarometer/

Altibox gjør et byks på årets BI-måling. (Illustrasjonsfoto: Unsplashed)