ABB øker servicenivået for lavspenningsmotorer med sertifisering av ny partner

ABB har sertifisert KYMAR som «authorized value provider» for lavspenningsmotorer i henhold til sitt globale «Value Provider Program».

ABBs Jens Eivind Kobbeltvedt (t.v.) og Ulf R. Pettersen, daglig leder i KYMAR, er begge fornøyd med samarbeidsavtalen for lavspenningsmotorer.

For brukere av ABBs elektriske motorer betyr sertifiseringen økt tilgjengelighet ved kjøp og support.

- Samarbeidet omfatter distribusjon, salg, lagerhold og support av ABBs lavspenningsmotorer. Det gir markedet enklere tilgang til våre motorer og support for dem, sier Steffen Waal, administrerende direktør i ABB i Norge.

Avtalen inkluderer ABBs vekselstrømsmotorer og dekker standard IEC-, Ex-, marine- og NEMA-motorer. Majoriteten av standard IEC-motorer lagerføres hos partneren.

Sertifiseringen består av en omfattende gjennomgang av partnerens helse, miljø og sikkerhet (HMS), kvalitetskontroll, virksomhetsstyring og bygningsfasiliteter. Det inkluderer også et grundig opplæringsprogram.

Sertifiseringen gjelder til september 2020, med mulighet for forlengelse.

ABBs nye partner er en av landets største leverandører av roterende utstyr med tilbehør. Selskapet tilbyr blant annet tilstandskontroll, ut- og innmontering, feilsøking, reparasjon og omvikling, erstatning og oppretting av elektromotorer.

KYMAR har avdelinger i Bergen, Klepp, Moss og Trondheim.

03500http://www.abb.no

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) er en pionér med ledende teknologi innen elektrifiseringsprodukter, roboter og drivsystemer, industriell automatisering og kraftnett, som betjener kunder innen energiforsyning, industri samt transport og infrastruktur over hele verden. I fortsettelsen av mer enn 125 års innovasjonshistorie, skriver ABB nå nye kapitler innen industriell digitalisering og er en drivkraft bak energiomstillingen og den fjerde industrielle revolusjonen. ABB er til stede i mer enn 100 land og har ca. 136 000 ansatte. www.abb.no