900.000 seere så Norge ryke ut av VM på TV 2
VM-kvartfinalen mellom Norge og England ble sett av hele 718.000 seere på TV 2 (fra 20.49 - 22.53), mens 31.000 kunder fulgte kampen på TV 2 Sumo. Dette ga kampen en andel på 65,2 prosent i den kommersielle målgruppen 20-49 år og 64,5 prosent blant alle TV-seerne (P10-79).
- Det norske laget vinner ikke VM, men de har vunnet det norske folk. Det å avslutte VM for Norges del med rekordtall er et godt bilde på den begeistringen jentene har skapt gjennom mesterskapet, sier sportsredaktør Vegard Jansen Hagen i TV 2.
På det meste fulgte 868.000 seere kampen på TV 2 kl. 21.39, og i tillegg kommer de 31.000 kundene som fulgte kampen på TV 2 Sumo.
- Nå handler det om å fullføre VM med stil for TV 2 og NRK. I tillegg til den VM-feberen de norske jentene har skapt er det mest gledelige med mesterskapet at den generelle interessen for internasjonal kvinnefotball har økt betraktelig. Det er her vi snakker om et tydelig tidsskille, kommenterer Vegard Jansen Hagen.
I går kveld var det også sesongpremiere for "Allsang på Grensen" som på grunn av VM-kampen ble sendt tidligere en vanlig kl. 19.30. 229.000 seere så i snitt på sendingen før VM-kampen som ga en andel på 37,4 prosent blant alle TV-seerne (P10-79). Inkludert reprisen som ble sendt senere på kvelden var det tilsammen 305.000 seere som så "Allsang på Grensen" på TV 2 i går kveld (Total screen Rating).
Kontakter
Jan-Petter DahlPR- og mediesjef
Kontaktperson for spørsmål om seertall fra media rundt programmene som sendes på TV 2-kanalene.
Pressekontakt for Skavlan, Gullruten, Nyhets- og sportsprofiler, sportseventer og Allsang på Grensen.
Bilder
Om TV 2
Vi er TV 2
Vi er TV 2, et redaktørstyrt mediehus og kommersiell allmennkringkaster. Vi formidler, skaper og forteller historier som gjør nyheter, aktualiteter, sport og underholdning tilgjengelig for folk uansett når, hvor og hvordan de måtte ønske. Gjennom en rekke ulike kommersielle TV-kanaler, digitale plattformer og tjenester tilbyr vi et bredt spekter av innhold som spenner fra lett underholdning til tung journalistikk.
TV 2 er en del av Egmont, som er et av Nordens største mediekonsern med over 6000 ansatte og aktivitet i 30 land. TV 2s eier Egmont er en stiftelse, som årlig deler ut over 100 millioner kroner til et bedre liv for barn og unge.
Følg pressemeldinger fra TV 2
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TV 2
Presseinvitasjon: Velkommen til Gullruten 202423.4.2024 08:30:24 CEST | Presseinvitasjon
TV 2 ønsker pressen velkommen til å dekke tv-bransjens festaften i Grieghallen i Bergen lørdag 4. mai.
TV 2-serien «Evig singel» kommer 19. april11.4.2024 13:00:00 CEST | Pressemelding
Et stjernelag av humorprofiler står på rollelisten i humordramaserien «Evig singel» – som har premiere på TV 2 Play og TV 2 Direkte fredag 19. april.
Tre nye år med Champions League på TV 29.4.2024 20:06:30 CEST | Pressemelding
TV 2 har sikret seg rettighetene til å vise Champions League for tre nye år. Dette ble avslørt under kveldens Champions League-sending.
Helene Olafsen leder Gullruten5.4.2024 12:00:00 CEST | Pressemelding
Helene Olafsen er klar for å lede showet under tv-bransjens store festaften i Bergen 4. mai.
«Spillet»-suksessen fortsetter på TV 219.3.2024 12:30:00 CET | Pressemelding
TV 2 har allerede bestilt en ny sesong av «Spillet». Programmet har tatt seerne med storm og har så langt et snitt på hele 900.000 seere per episode.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom