RSA

Maxus tuo Suomeen uuden nelivetoisen sähköpakettiauton

Suomen laajimman sähköisen hyötyajoneuvomalliston omaava Maxus tuo markkinoille jälleen uuden mallin. Kyseessä on uusi, kattavasti varusteltu nelivetoinen sähköpakettiauto e-Deliver 7, joka tarjoaa 6,7 m³ kuormatilan ja 362-524 km (WLTP yhdistetty/kaupunki) toimintamatkan sähköllä. Uuden e-Deliver 7:n ennakkomyynti käynnistyy 11.4. ja ensimmäiset autot saapuvat Suomeen jo toukokuussa.

Uusi Maxus e-Deliver 7 on moderni sähkökäyttöinen pakettiauto, jonka huolellisesti suunnitellut linjat antavat sille tyylikkään käytännöllisen ulkonäön. Uusi e-Deliver 7 erottuu edukseen luokassaan myös sen ainutlaatuisen kattavalla mukavuus- ja turvallisuusvarustelullaan. Esimerkiksi vakiona oleva ADAS-varustepaketti pitää sisällään lukuisan määrän erilaisia aktiivisen turvallisuuden varusteita, kuten mukautuvan vakionopeudensäätimen, automaattisen hätäjarrutusjärjestelmän sekä 360 asteen pysäköintikameran.

Kooltaan Maxuksen sähköpakettiautomalliston e-Deliver 3:n ja e-Deliver 9:n väliin sijoittuva e-Deliver 7 tarjoaa käytännöllisen tilavan 6,7 m³ tavaratilan. Takaovet voidaan avata 180 asteen kulmaan, ja lisäksi malli on varustettu kahdella sivuliukuovella. Uuden e-Deliver 7:n pituus on 5 364 mm, leveys 2 030 mm ja korkeus 1 990 mm. Jopa 1 055 kg:n hyötykuormalla ja 1 500 kg:n perävaunun vetopainollaan tämä pakettiauto on ihanteellinen raskaampienkin kuormien kuljettamiseen.

Tehokas 88 kWh:n akku antaa e-Deliver 7:lle vaikuttavan 362-524 km:n toimintamatkan sähköllä (WLTP yhdistetty/kaupunki) yhdellä latauksella, kun taas 3-vaihelatauksen tuki mahdollistaa jopa 11 kW lataustehon AC-latauksella. Lisäksi Maxus e-Deliver 7 omaa viisi erilaista ajotilaa; ECO, Power, Normal, Tow ja Mud.

Suuri uutinen Suomen markkinoille on, että uusi e-Deliver 7 tulee saataville myös nelivetoisena vuoden 2024 jälkipuoliskolla. Maxus e-Deliver 7 on varustettu edistyneellä nelivetojärjestelmällä, joka tarjoaa tarkkaa pitoa kaikissa olosuhteissa, ollen samalla erittäin energiatehokas.

"Olemme odottaneet innolla uuden e-Deliver 7:n saapumista Suomeen. Tämä on koko sähköpakettiautojen markkinalle iso lanseeraus, sillä e-Deliver 7:n vakiovarustelu, neliveto, jopa 1 500 kg vetokyky ja sen muut edistyneet ominaisuudet lisäävät varmasti yleistä kiinnostusta sähköisiä hyötyajoneuvoja ja niiden potentiaalia kohtaan", sanoo Maxus Suomen myyntijohtaja Heidi Nieminen.

Luokkansa johtavaa varustelua

Maxus e-Deliver 7 tarjoaa erittäin mukavan kolmella istuimella varustetun ohjaamon. Säädettävässä kuljettajan istuimessa on käsinojat, lämmitys sekä ristiseläntuki. 12,3 tuumainen suuri kosketusnäyttö on yhteensopiva sekä Apple CarPlayn että Android Auton

kanssa ja tarjoaa viihdettä koko työpäivän ajaksi. Varustelistalta löytyy myös lämmitettävä monitoimiohjauspyörä, kaukovaloavustin, sadetunnistin sekä lämmitettävä tuulilasi.

Turvallisuusvarusteiden osalta ADAS-varustepaketti pitää sisällään mukautuvan vakionopeudensäätimen, kaistavaroittimen, kaistanvaihtoavustajan, mäkilähtöavustimen, 360 asteen pysäköintikameran ja nopeusvaroittimen. Lisäksi katvelalueen varoitin, elektroninen ajonvakautusjärjestelmä, automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä, törmäysvaroitin, liikennemerkkien tunnistus ja pysäköintianturit sekä edessä että takana varmistavat turvallisen ajokokemuksen.

Maxus e-Deliver 7:n alkaen-hinnat ovat:

- Maxus e-Deliver 7 L2H1 6,7 m³ 88 kWh Tech+ Launch Edition:

o 47 500 € (alv 0 %) / 58 900 € (alv 24 %)

- Maxus e-Deliver 7 L2H1 6,7 m³ 88 kWh Tech+ 4WD Launch Edition

o 51 532 € (alv 0 %) / 63 900 € (alv 24 %)

SAIC Maxus

SAIC Maxus on kiinalaisen SAIC Motorsin omistama automerkki. SAIC Motor, eli Shanghai Automotive Industry Corporation on SAIC Maxus -henkilöautojen ja hyötyajoneuvojen valmistaja ja omistaja, ja se on Kiinan suurin pörssilistattu autonvalmistaja. Vuonna 2023 konserni myi yli 5 miljoonaa autoa, ja on maailman seitsemänneksi suurin autonvalmistaja.

SAIC Motor perustettiin vuonna 1958, ja se on kehittynyt perinteisestä teollisuusyrityksestä maailmanlaajuiseksi autojen ja liikkumispalvelujen toimittajaksi, joka panostaa vahvasti innovatiiviseen teknologiaan ja liikenteen sähköistämiseen. SAIC Maxus on perustettu vuonna 2011, ja se on ollut Pohjoismaiden markkinoilla vuodesta 2018 alkaen. Maxus on ollut viime vuosien ajan yksi Pohjoismaiden myydyimmistä sähköautomerkeistä.

RSA

RSA on pohjoismainen henkilö- ja pakettiautojen maahantuoja, jonka pääkonttori sijaitsee Drammenissa, Norjassa. Yksityisomisteisena yrityksenä, jonka historia ulottuu vuoteen 1936, RSA on kehittänyt vahvoja brändejä Pohjois-Euroopan markkinoille. RSA toimii tällä hetkellä Suzukin, Isuzun, Maxuksen, BYD:n, JAC:n ja KGM:n maahantuojana usealla eri markkina-alueella.

RSA:n kattava jälleenmyyjäverkosto koostuu Pohjois-Euroopassa jo yhteensä yli 300 eri jälleenmyyjästä. Norjalainen RSA on ollut Maxuksen maahantuoja Pohjoismaissa vuodesta 2018 alkaen, ja toimii tällä hetkellä merkin maahantuojana Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Baltiassa, Puolassa, Saksassa, Islannissa, Färsaarilla ja Grönlannissa.

Tilaa tiedotteet sähköpostiisi

Lue lisää julkaisijalta RSA