RSA

BYD valmistanut jo 7 miljoonaa sähköistettyä autoa

BYD:stä on tullut maailman ensimmäinen autonvalmistaja, joka on valmistanut 7 miljoonaa sähköistettyä autoa (NEV, New Energy Vehicles). BYD:n valmistama seitsemäs miljoonas sähköistetty auto, DENZA N7, rullasi ulos 25.3. Jinanin tuotantolaitokselta Kiinassa, joka symboloi BYD:n nopeaa kasvua yhdeksi maailman suurimmista autonvalmistajista.

BYD saavutti miljoonan valmistetun sähköistetyn auton rajan toukokuussa 2021. Nyt, alle kolme vuotta myöhemmin BYD on valmistanut jo 7 miljoonaa sähköistettyä autoa. Vuonna 2023 merkin kumulatiivinen vuosimyynti nousi jo 3,02 miljoonaan autoon, mikä vahvistaa sen asemaa sähköistettyjen autojen maailmanlaajuisena johtajana.

BYD:n vahvuus on sen laaja mallivalikoima useissa eri segmenteissä, sekä vahva teknologinen osaaminen sähköistettyjen autojen ydinteknologioissa, kuten akuissa ja alustoissa. Ennakoivasti kansainvälisillä markkinoilla toiminut BYD on onnistunut laajentamaan läsnäoloaan useille uusille markkina-alueille. BYD:n sähköistettyjen autojen myynti kotimaan markkinoiden ulkopuolella nousi viime vuonna 337 % yli 240 000 autoon, joka tekee siitä Kiinan suurimman sähköautojen viejän.

BYD on edustettuna maailmanlaajuisesti jo 64 eri maassa. Samalla strategisia investointeja on tehty ja tullaan tekemään lähiaikoina tuotantolaitoksiin Thaimaassa, Brasiliassa, Uzbekistanissa ja Unkarissa. Lisäksi tänä kesänä BYD pääsee esittelemään sen sähköistettyä mallistoaan maailmalle jalkapallon UEFA European Football Championship 2024™ -tapahtuman virallisena kumppanina.

BYD

BYD on monikansallinen korkean teknologian yritys, joka on omistautunut hyödyntämään teknisiä innovaatioita paremman elämän takaamiseksi. Akkujen valmistajana vuonna 1995 aloittanut yhtiö omaa nykyisin monipuolisen liiketoiminnan, joka kattaa autot, junaliikenteen, uuden energian ratkaisut ja elektroniikan. Yhtiöllä on yli 30 teollisuuspuistoa Kiinassa, Yhdysvalloissa, Kanadassa, Japanissa, Brasiliassa, Unkarissa ja Intiassa. Sekä Hongkongin että Shenzhenin pörssissä listattu yhtiö tunnetaan Fortune Global 500 -yrityksenä, joka toimittaa innovaatioita kohti vihreämpää maailmaa.

Vuonna 2003 perustetun tytäryhtiö BYD Auton tavoitteena on nopeuttaa autoalan vihreää muutosta. BYD Auto keskittyy sähköisten ja ladattavien hybridiautojen kehittämiseen. Yhtiöllä on omaa tuotantoa ladattavien ajoneuvojen koko teollisen ketjun ydinteknologioissa, kuten akuissa, sähkömoottoreissa ja elektroniikassa. Sen tunnettuja teknologioita ovat esimerkiksi Blade Battery, DM-i Super Hybrid Technology, e Platform 3.0, CTB Technology, e⁴ Platform, BYD DiSus Intelligent Body Control System ja DMO-superhybridijärjestelmä. BYD Auto on myös maailman ensimmäinen autonvalmistaja, joka lopettaa fossiilisia polttoaineita käyttävien ajoneuvojen tuotannon. BYD on ollut myydyin ladattavien henkilöautojen merkki Kiinassa jo 11 vuotta peräkkäin.

RSA

RSA on pohjoiseurooppalainen autojen maahantuoja ja BYD:n virallinen maahantuoja Norjassa ja Suomessa. Yksityisomisteisena yrityksenä, jonka historia ulottuu vuoteen 1936, RSA on kehittänyt vuosien varrella useita brändejä pohjoismaisilla markkinoilla. RSA on yksi Pohjoismaiden vahvimmista toimijoista sähköisten ajoneuvojen markkinoilla.

Følg pressemeldinger fra RSA

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra RSA på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra RSA