Sjømatbedriftene

NM i Sjømat 2024: -Feil resultater publisert for NM i Sjømat

Under tredje dag i NM i Sjømat 2024 ble det publisert feil resultater i to kategorier. Produktklassene som ble rammet var fiskekaker og osteburger. Dette gikk dessverre utover Trollkrabben. Administrerende direktør i Sjømatbedriftene, Robert H. Eriksson, legger seg flat og beklager.

-Dette skal bare ikke skje, men det skjedde. Her er det gjort feil, og det har gått hardt utover Trollkrabben. Jeg skjønner at de er både sinte, frustrerte og oppgitte. Jeg vil på vegne av Sjømatbedriftene som arrangør, få komme med en uforbeholden unnskyldning, og beklage hendelsen på det sterkeste, sier Robert H. Eriksson.

Feilen oppsto i forbindelse med NMs tredje dag hvor det ble publisert at Trollkrabben var norgesmester i både produktklassene fiskekaker og osteburger. Den riktige vinneren for fiskekaker var Fonn Egersund AS, og hvor det ble bronse til Trollkrabben. I kategorien Osteburger var den riktige vinneren Platina Seafood Market AS. Her ble det sølv til Trollkrabben.

-Vi har nå foretatt en grundig evaluering, og funnet hvor feilen oppsto. Feilen ligger hos oss, og vi får ta dette fullt og helt på vår kappe. Men samtidig føler vi oss nå trygge på at de riktige bedriftene har vunnet riktig medalje, avslutter Robert H. Eriksson.

Premieutdelingen foregår i kveld i Trondheim i forbindelse med årets Sjømatfestival. Nedenfor følger riktig resultatliste:

Håndverk:

Klasse: Fiskekaker

Gull                 Fonn Egersund AS

Sølv                Gla Laksen AS

Bronse           Trollkrabben AS

Klasse: Osteburger

Gull                 Platina Seafood Marked AS

Sølv                Trollkrabben AS

Bronse           Reinhartsen AS

Om Sjømatbedriftene

Sjømatbedriftene er en nasjonal, politisk uavhengig næringsorganisasjon som representerer alle ledd i sjømatnæringen fra produksjon til salg. Vårt formål er å utvikle sjønæringene på en samfunnsmessig ansvarlig og miljømessig bærekraftig måte. På samme tid skal vi ivareta medlemmenes interesser – både næringspolitisk, økonomisk, faglig og sosialt.

Følg pressemeldinger fra Sjømatbedriftene

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Sjømatbedriftene på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Sjømatbedriftene