Medaljedryss og NM-tittel til Coop under NM i Kjøttprodukter

Coops egne merkevarer hevdet seg nok en gang sterkt i kjøttbransjens NM-kåring og stakk av med norgesmestertittelen for Henriettes pinnekjøtt urøkt, og hele 14 medaljer.

Norgesmester Henriettes pinnekjøtt urøkt

– Det er utrolig stort for oss at Henriettes pinnekjøtt urøkt får gullmedalje for tredje NM på rad og i tillegg topper det med den gjeve norgesmestertittelen. Det faktum at et dommerpanel på rundt 20 uavhengige fagfolk gir norgesmestertittel til vårt pinnekjøtt bekrefter at vi utvikler kvalitetsprodukter for våre kunder med kjøtt fra norske bønder, sier Dorthe Gill Brudvik, direktør for egne merkevarer i Coop Norge.

Henriettes pinnekjøtt urøkt vant gullmedalje og norgesmestertittelen. Coop vant også gullmedalje for Coop italienske kjøttboller, Coop okserull, Coop kokt skinke og Xtra ribberull. I tillegg fikk Coop seks sølvmedaljer og tre bronsemedaljer.

– Dette er fantastisk moro, og kjempemotiverende for alle i Coop, Fatland og Den Stolte Hane. Det er ingen tvil om at NM i Kjøttprodukter over tid bidrar til å heve kvaliteten på norske kjøttprodukter. Med godt over 500 produkter påmeldt er det klart at konkurransen er hard. Å få med seg 14 medaljer og en norgesmester-tittel hjem er knallsterkt og bygger stolthet i egen organisasjon, sier Brudvik.

NM i kjøttprodukter er en konkurranse som arrangeres årlig av Kjøtt- og fjørfebransjens Landsforbund. Hvert annet år det fokus på henholdsvis grill- og julemat, og denne gang var det julemat og pålegg som sto for tur.

– Nå gleder vi oss til julematsesongen virkelig skyter fart. Våre kunder, som eier oss, kan være helt sikre på at de finner unik julemat av svært høy kvalitet i Coop-butikkene, sier Brudvik.

I år var 562 produkter fra 60 kjøttprodusenter påmeldt konkurransen som fant sted på Oslo Event Hub. Dommerpanelet, som består av rundt 20 uavhengige fagfolk med lang erfaring fra kjøttfaget vurderer de påmeldte produktene på råvare, utseende, lukt, smak og konsistens.

Dette er prisene Coop mottok under NM i kjøttprodukter:

Norgesmester:

• Coop kyllingfilet pepper 100g

Norgesmester: Henriettes pinnekjøtt urøkt
Dorthe Gill Brudvik, direktør egne merkevarer
Glade medaljevinner i NM i kjøtt! Fra venstre: Roar Stentun (Fatland), Linda Remen (Coop Norge), Ole Sigurd Snekvik (Coop Norge), Stig Pedersen (Fatland), Per Einar Johansen (Fatland), Heidi Birkelund (Den Stolte Hane) og Kristian Fatland (Fatland).

Om Coop