Coop Norge har dagligvarebransjens beste omdømme
Nok en gang er det Coop Norge som har best omdømme blant dagligvareaktørene, ifølge en fersk omdømmeundersøkelse. Spesielt blant den yngre generasjonen har Coop en betydelig appell.
I den årlige omdømmeundersøkelsen av landets største virksomheter utført av Ipsos, opprettholder Coop Norge en sterk plassering. Av de over 100 bedriftene som ble vurdert lander Coop Norge på femteplass, én plass ned fra fjorårets resultat. Med dette presterer Coop Norge fortsatt betydelig bedre enn sine nærmeste konkurrenter i undersøkelsen, Norgesgruppen og Reitangruppen.
– Coop Norge har i mange år hatt et solid omdømme i befolkningen. Dette er takket være det gode arbeidet som gjøres av samvirkelag og resten av Coop-organisasjonen i hele Norge. Det er også verdt å merke seg at et likhetstrekk for flere av virksomhetene som gjør det bra i undersøkelsen, er at de jobber for fellesskapets beste interesser. Dette er noe som skiller Coop fra våre nærmeste konkurrenter, sier Philipp Engedal, administrerende direktør i Coop Norge.
Det er spesielt blant yngre mennesker at Coop Norge oppnår høyest anseelse. Syv av ti spurte under 25 år har et godt eller svært godt inntrykk av Coop.
– Dette har nok sammenheng med at mange av de nye medlemmene i Coops samvirkelag er yngre kunder, som opplever at Coop gir dem gode medlemsfordeler, sier Engedal.
Kontakter
Simen Kjønnås ThorsenKommunikasjonsrådgiverCoop Norge SA
Tel:91797995skt@coop.noOm Coop
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Coops kommentar til Konkurransetilsynets tilleggsvarsel10.4.2024 08:49:47 CEST | Pressemelding
Coop Norge stiller seg fortsatt fullstendig uforstående til Konkurransetilsynets påstander om brudd på konkurransereglene og det foreløpige tilleggsvarselet om et gebyr på 1,3 milliarder kroner.
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom