BankID BankAxept

BankID BankAxept lanserer det nye varemerket Stø

To av Norges mest brukte tjenester får nå selskap av et helt nytt varemerke: Stø. Fra i høst vil Stø bli innført på flere tjenester fra selskapet BankID BankAxept, både i og utenfor BankID-appen.

– Stø er et kort, enkelt og nordisk navn. Det gir assosiasjoner til noe stødig, bunnsolid og trygt, og det er akkurat det løsninger fra Stø skal være. Vi gleder oss til lansering av en rekke nyttige tjenester i ny drakt fremover, sier Ida Håvik, leder for Marked og kommunikasjon i BankID BankAxept.

Da BankID BankAxept AS ble eget selskap for litt over et år siden, startet arbeidet med å finne et nytt varemerkenavn. De eksisterende varemerkene BankID og BankAxept og selskapsnavnet BankID BankAxept AS videreføres, mens nye tjenester som ikke naturlig hører inn under disse, vil fremover samles under varemerket Stø.

Stø-navnet skal blant annet gjøre det synlig at selskapet har mer å by på enn infrastruktur for banknæringen.

– Vi er i ferd med å gå fra å være en leverandør av infrastruktur til å bli en tjenesteleverandør, og nå har vi et varemerke der vi kan innovere utenfor bankboksen. Navneletingen har tatt tid, men viktigst for oss var å lande på noe vi virkelig likte og som føltes som oss. NoA Consulting og Anti skal ha kudos for solide leveranser på merkenavn og visuell identitet, sier Håvik.

Ida%20H%E5vik%2C%20leder%20for%20Marked%20og%20kommunikasjon%20i%20BankID%20BankAxept
STØ KURS: Ida Håvik, leder for Marked og kommunikasjon i BankID BankAxept, gleder seg til å fylle Stø med nyttige tjenester for alle.

Stø Kundesjekk og ID-sjekk

Den første draktendringen vil skje for tjenester som har vært i markedet en stund, deriblant kjenn-din-kunde-tjenesten Kundesjekk og pass-legitimeringstjenesten ID-sjekk. Fremover vil det også lanseres flere nye verdiøkende tjenester i Stø-drakten, både i og utenfor BankID-appen.

– Mulighetene er uendelige. Vi har tro på at Stø vil kunne få et solid fotfeste, sammen med våre to andre sterke merkevarer, gjennom nye og nyskapende tjenester. Nå må vi bevise det, sier Ida Håvik.

Viser%20designet%20til%20St%F8%20i%20flere%20sammenhenger
Tillit. På et øyeblikk. Slik vil Stø-profilen kunne se ut i ulike sammenhenger.

Om oss

BankID og BankAxept er Norges mest brukte tjenester innen ID og betaling. Selskapet BankID BankAxept eies av bankene i Norge og leverer trygg og enkel betaling og innlogging for hele Norge. I tillegg tilbyr selskapet flere  tjenester som kjenn-din-kunde-tjenesten Kundesjekk og Kontanttjenester i butikk.

BankAxept er Norges desidert mest brukte og kostnadseffektive betalingssystem. BankAxept har gjort Norge til verdens mest kontantløse samfunn og håndterer over 80 prosent av alle korttransaksjoner i fysisk handel. Nesten 9 av 10 betalinger skjer med tæpping av kortet. Butikkene foretrekker BankAxept på grunn av pris, stabilitet, sikkerhet og raskt oppgjør.

4,4 millioner nordmenn har BankID som brukes til alt fra nettbank, offentlige tjenester og private tjenester innenfor mange bransjer. BankID gir trygg og enkel identifisering og signering på nett, og brukes nær 1 milliard ganger i løpet av et år.

Følg pressemeldinger fra BankID BankAxept

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra BankID BankAxept på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra BankID BankAxept