Håvard Andersen blir ny administrerende direktør i Møller Bil

Andersen etterfølger Sverre Helno som øverste ansvarlig for forhandlervirksomheten Møller Bil. – Hans gode forretningsforståelse og personlige egenskaper var avgjørende for valget, sier konsernsjef Petter Hellman i Møller Mobility Group.

I august forlot Sverre Helno stillingen som administrerende direktør i Møller Bil. Det er nå klart at hans etterfølger blir Håvard Andersen, som i dag er konserndirektør i Møller Mobility Services. Andersen har hatt denne stillingen i drøyt to år, og kom før det fra rollen som konserndirektør for strategi og forretningsutvikling. Før han kom til Møller Mobility Group i 2016, jobbet Andersen i McKinsey.

-  Håvard har gjennom de siste syv årene vært tungt involvert i strategi- og investeringsagendaen til konsernet, og har bygget opp en solid avdeling i Møller Mobility Services, som bidrar til å posisjonere konsernet for fremtiden gjennom blant annet utviklingen av Hyre, Bildusjen og Mitt Dekkhotell.  Jeg har hatt gleden av å jobbe tett med Håvard de siste årene. Med sin gode forretningsforståelse og personlige egenskaper vil han komplementere resten av ledelsen i Møller Bil.  Jeg har stor tro på at han er den rette for jobben og forventer at han blir tatt godt imot av organisasjonen, sier konsernsjef i Møller Mobility Group, Petter Hellman.

- Ser frem til å gå løs på oppgaven
Bilbransjen skal gjennom store endringer i tiden fremover, noe som også påvirker Møller Bil.

- Den store omstillingen i bilbransjen er allerede i gang, og vi merker at vi er inne i mer krevende tider. Med Håvard på plass i sjefsstolen føler jeg meg trygg på at vi har en sterk og utviklingsorientert leder, som kan drive arbeidet videre i tråd med våre verdier, forklarer Hellman.

- Jeg har hatt mange spennende oppgaver og posisjoner de siste syv årene, og blitt godt kjent med virksomheten.  Vi skal lede an i bransjen og med drivkraften som er i Møller Bil, fantastiske produkter og endringsvilje i laget, ser jeg frem til å gå løs på oppgaven, sier Håvard Andersen.

Håvard Andersen vil overta som ny leder i Møller Bil innen 15. oktober.