Ny direktør for Volkswagen Møller Bilfinans

Elin Rosnes Sinervo (41) blir ny administrerende direktør i Volkswagen Møller Bilfinans. Hun kommer fra rollen som direktør for Audi Norge.

Sinervo tiltrer rollen som ny leder for Volkswagen Møller Bilfinans 22. mai. Hun kommer fra rollen som direktør for Audi Norge i Harald A. Møller AS.

- Elin har over tid vist sterke lederegenskaper og en unik evne til å bygge lag. I jakten på en leder som kan skape vekst og utvikling sammen med et solid team, kunne vi ikke ha funnet en mer egnet kandidat enn Elin, sier Håvard Andersen, konserndirektør Møller Mobility Services i Møller Mobility Group.

Rekrutteringsprosessen har vært omfattende, og det ble åpnet for både interne og eksterne kandidater.

- Noe av det som trigger meg mest på vei inn i en spennende rolle, er selskapets ambisjoner fremover for folk og forretning. I nettopp den rekkefølgen. Jeg har tro på at vi kan skape vekst gjennom å utvikle organisasjonen og tjenestene våre, og ser frem til å ta ut potensialet sammen med hele Volkswagen Møller Bilfinans-organisasjonen, sier Elin Rosnes Sinervo, påtroppende administrerende direktør for Volkswagen Møller Bilfinans.

Lang fartstid i Møller
Sinervo har jobbet i Harald A. Møller siden 2008, og har hatt flere ledende stillinger i importørvirksomheten i Møller Mobility Group. Tidligere har hun blant annet vært direktør for servicemarkedet, salgssjef for deler og tilbehør og nå direktør for Audi Norge, hvor hun har ledet merket gjennom sterk vekst. Blant annet nådde Audi Norge milepælen 10.000 utleverte biler i løpet av ett år under Sinervos ledelse.

- Jeg er svært takknemlig for fem fantastiske år med teamet i Audi Norge, og er stolt av det gode samarbeidet vi har med Audi-forhandlerne. Dette har dannet grunnlaget for noen virkelig begivenhetsrike år som jeg kommer til å se tilbake på med stor glede, sier Sinervo.

Laginnsats og samarbeid med forhandlerne blir viktig også i Sinervos nye rolle.

- Elin har skapt solide resultater i alle rollene hun har hatt i konsernet vårt, og hun har skapt dem gjennom å bygge sterke lag. Godt samarbeid mellom alle gode krefter blir nøkkelen også når hun fremover skal bidra til å utvikle Volkswagen Møller Bilfinans til å bli hente ut enda mer av det store potensialet som ligger i organisasjonen, sier Andersen.

Arbeidet med å finne Sinervos erstatter som direktør for Audi Norge starter nå. I en mellomperiode trer Ulf Tore Hekneby, administrerende direktør i Harald A. Møller, inn som midlertidig Audi-direktør.

- På vegne av Harald A. Møller vil jeg takke Elin for den fremragende innsatsen hun har lagt ned gjennom flere år, i flere sentrale roller hos oss. Senest i rollen som direktør for Audi, hvor offensiviteten hennes, og evnene til å bygge lag, virkelig har kommet til sin rett, sier Ulf Tore Hekneby, administrerende direktør for Harald A. Møller AS.

Om Volkswagen Møller Bilfinans

Volkswagen Møller Bilfinans AS eies med 49 prosent av Møller Mobility Group og 51 prosent av Volkswagen Financial Services AG. Selskapet tilbyr lån, leasing- og leieprodukter, i tillegg til forsikring tilknyttet de respektive merkenes salg av nye og brukte biler. Selskapet har over tid oppnådd sterke resultater i Great Place To Work-undersøkelsen, og ambisjonen er å være blant de beste arbeidsplassene i Norden på tvers av bransjer.

Volkswagen Møller Bilfinans tilhører forretningsområdet Møller Mobility Services i Møller Mobility Group. Virksomheten har formelt to administrerende direktører med ansvar for henholdsvis Front Office og Back Office. Sinervo inntar nå rollen som administrerende direktør for Front Office, mens svenske Rima Sabbagh har Back Office-rollen.

Sinervo erstatter Arne Lyslo Kristiansen som nylig gikk over til en annen sentral rolle i Møller Mobility Group.