10 friluftsmennesker skal ut på et unikt eventyr i TV 2 Zebras nye serie ”Alene”

I ”Alene” får vi følge 10 erfarne friluftsmennesker som skal ut på et helt unikt eventyr. De blir isolert i den norske villmarken med begrensede hjelpemidler. Vinneren er den som makter å være lengst alene! ”Alene” får premiere tirsdag 22. august på TV 2 Zebra.

10 erfarne friluftsmennesker i alderen 21 til 62 år blir sendt ut på et unikt eventyr – isolert i den norske villmarken. Kun utstyrt med kamera og enkle fangstredskaper, blir hver og en overlatt til seg selv.

Deltakerne aner ikke hvor de skal. Hver og en blir fraktet ut til hvert sitt område rundt Altevatn, som ligger 480 meter over havet ved tregrensen i Troms fylke. Her skal de lage leir, skaffe nok mat og takle ensomheten. Deltakerne filmer alt selv og det er deres kommentarer og opplevelser som driver historien. Når de ikke takler mer – kan de be om å bli hentet hjem.

- TV 2 er stolte av å presentere en realityserie med et tema og innhold som veldig mange nordmenn har et forhold til. Hvem av oss har ikke lurt på om vi hadde klart oss alene ute i naturen? I Alene får vi et nært og spennende innblikk i hverdagen til deltakerne og deres utfordringer med å skaffe mat og ikke minst takle ensomheten, sier Torkil G. Auran, programredaktør i TV 2.

Se promo her: https://vimeo.com/229833530

Deltakerne:

Cato, 48 år, trommeslager i Enslaved, Sør-Trøndelag
Jens, 31 år, økonom, Nord-Trøndelag
Jostein, 21 år, eventyrer, Buskerud
Kjartan, 25 år, student, Nordland
Maren, 22 år, student, Østfold (kjæreste med Sigbjørn)
Sigbjørn, 24 år, student, Sogn og Fjordane (kjæreste med Maren)
Stian, 33 år, polarguide, Svalbard
Svein, 62 år, barnehageansatt, Rogaland
Terje,  37 år, vekter, Finnsnes
Tone, 28 år, gullsmed, Akershus

Utstyret deltakerne får med seg i sekken er; presenning, kniv, øks, tennstål, sovepose, liggeunderlag og et helt enkelt fiskeutstyr.

”Alene” er basert på amerikanske ”Alone”, og produsert av ITV Studios Norway på lisens fra A&E Television Networks.

Alene har premiere 22. august kl. 22.00 på TV 2 Zebra og TV 2 Sumo

Ta kontakt for mer infomasjon, påsynskopier, bilder og klipp.

Nina EnghPressekontakt

Pressekontakt for utenlandske serier, Hotel Cæsar, Bloggerne, Premier League og Kjære mamma.

916 05 816nina.engh@tv2.no

Deltakere i Alene