Zelia Johansen Moss (26) blir sjef for 6000 i sommer og får 100.000 i lønn

Blant over 5000 søkere er det nå klart at det er UiA-student Zelia Johansen Moss (26) fra Kristiansand som fikk toppjobben som konsernsjef i Adecco.

Konsernsjef Torben Sneve med sin nye sommervikar, Zelia Johansen Moss. Foto: Adecco

Dette er 8. år på rad Adecco har jaktet på Norges største ledertalent som får sommerjobben som konsernsjef. I august skal Zelia Johansen Moss (26) være øverste leder for 6000 ansatte, med en lønn på 100.000.

– Så utrolig gøy! Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg stod opp i dag tidlig. Nå gleder jeg meg bare til å begynne å jobbe og bli kjent med alle i Adecco, sier vinneren selv, Zelia Johansen Moss. – Det var utrolig  lærerikt og spennende å møte de andre deltagerne, som var så sykt gode.

Zelia kommer fra Kristiansand og studerer innovasjon og kunnskapsutvikling ved Universitetet i Agder, avdeling Grimstad (UiA). Hun er leder for Start ved UiA.

Fremtidens ledere – de imponerer stort i svært ung alder

Gjennom prosessen har alle finalistene blitt grundig vurdert. – De har vært gjennom en tøff prosess som er grundigere enn mange ordinære topplederrekrutteringer, sier konsernsjef i Adecco, Torben Sneve.

Prosessen ble avsluttet med et fulldags assessmentsenter foran publikum og jury. Til slutt var det altså Zelia som nådde helt til topps.

Konsernsjef Torben Sneve sa at alle finalistene holdt et imponerende nivå: – Jeg var ikke i nærheten av å være på dette nivået da jeg var på deres alder. Han sa at juryen var svært imponert over alle i topp 10, det var meget vanskelig å velge en vinner blant så mange dyktige talenter.  – Zelia fremstår som tydelig, innsiktsfull og reflektert. Hun har mye ledererfaring og har jobbet med rekruttering tidligere. Potensialet hennes er svært stort og jeg tror hun vil sette et tydelig fotavtrykk.

I juryen satt Torben Sneve, konsernsjef i Adecco, Elin Nørve, Founder/CEO i Future Leaders Global, Anne Lise Waal, CEO/CTO i Attensi, Lars Petter Skeie, Regional Manager Oslo i Badenoch & Clark og Elham Binai, HR-direktør i Adecco.

Norges tøffeste rekrutteringsprosess

• 10 807 tok ledertesten på konsernsjefen.no.
• 5000 deltok i søknadsprosessen.
• Basert på en helhetsvurdering fikk 500 en integritetstest.
• De 250 beste gikk videre til en logisk resonneringstest.
• De 150 beste fikk tilsendt videointervju.
• Basert på en helhetsvurdering ble 20 valgt ut til personlighetstest og dybdeintervju.
• 10 finalister gikk videre til assessmentsenter, vinneren ble annonsert samme dagen.

De 10 finalistene i Konsernsjefen 2018

Navn Alder Kommer fra Studiested Studieretning Telefon
August Nemeth Winther 24 Tromsø Norges teknisk-naturvitenskaplige universitet (NTNU) Bygg og miljøteknikk 904 01 653
Bergljot Byre-Strøksnes 26 Stavanger BI Oslo Ledelse 405 55 804
Johanne Hagelin 22 Sogndal Høgskulen på Vestlandet, avd Bergen Økonomi og administrasjon 984 64 545
Kristian Bekkevold Lillebo 23 Sørumsand BI Oslo Ledelse og organisasjonspsykologi 974 76 498
Linnea Tveraaen 22 Trøgstad BI Trondheim Økonomi og administrasjon 481 72 148
Martin David Hamre Mathisen 24 Tromsø Universitetet i Tromsø (UiT) Økonomi og administrasjon 984 48 413
Nina Hoddø Bakås 23 Lillehammer Norges teknisk-naturvitenskaplige universitet (NTNU) Entreprenørskolen 975 97 891
Olav Drangsland 24 Skien Norges miljø- og biovitenskapelige universitet (NMBU) Entreprenørskap og Innovasjon  984 66 201
Stian Jakobsen Reitan 25 Trondheim Universitetet i Tromsø (UiT) Rettsvitenskap 478 23 873
Zelia Johansen Moss 26 Kristiansand Universitetet i Agder, avdeling Grimstad (UiA) Innovasjon og kunnskapsutvikling 414 43 863

For spørsmål:

Zelia Johansen Moss, 41443863, zelia.moss@uia.no

- Så utrolig gøy! Dette hadde jeg ikke sett for meg da jeg stod opp i dag tidlig. Nå gleder jeg meg bare til å begynne å jobbe og bli kjent med alle i Adecco, sier vinneren selv, Zelia Johansen Moss. Foto: Adecco
– Zelia fremstår som tydelig, innsiktsfull og reflektert. Hun har mye ledererfaring og har jobbet med rekruttering tidligere. Potensialet hennes er svært stort og jeg tror hun vil sette et tydelig fotavtrykk, sier Konsernsjef i Adecco, Torben Sneve. Foto: Adecco

Rosenkrantz' gate 16

Adecco er et av Norges ledende innen HR og bemanning. Adecco er landsdekkende, og har over 60 års erfaring i Norge. Adecco har over 400 ansatte, og 5000 medarbeidere i jobb hver dag. I Norge består Adecco-konsernet av fem merkevarer: Adecco, Modis, Badenoch & Clark, Ingeniør Compagniet og Naviga. Vi leverer til kunder i alle bransjer, i offentlig og privat sektor.

3 grep som styrker ditt lederskap10.4.2018 16:21Pressemelding