Adecco Group

Sigurd Longva (27) er årets CEO for One Month i Adecco Group Norge

Blant hundrevis søkere er det nå klart at det er 27 år gamle Sigurd Longva fra Skjøkrigsskolen som fikk stjernejobben som konsernsjef i Adecco.
Sigurd Longva (27) blir årets sommersjef i Adecco.

Sigurd Longva heter Adecco Group Norges nye konsernsjef for juni måned 2022. Det var nemlig han som etter en lang og krevende rekrutteringsprosess til slutt stakk av med seieren i den 11. utgaven av CEO for One Month.

Sigurd Longva er 27 år gammel og har en bachelor i Logistics and Resource Management fra Sjøkrigsskolen. Han har lang erfaring fra Forsvaret, blant annet som Finance Officer og Løytnant, og har tidligere hatt et internship i Storebrand knyttet til innovasjon.

- Det føles veldig bra å bli utnevnt til årets CEO for One Month, forteller Sigurd Longva, og fortsetter:

- Jeg er utrolig takknemlig for tilliten. Det har vært en tøff seleksjonsprosess, men nå gleder jeg meg veldig til juni, og å kunne ta del i Adecco Groups arbeid for et bærekraftig, fremtidsrettet jobbmarked for alle.

Seieren innebærer at Sigurd i juni kommer til å skygge Adecco Groups nåværende konsernsjef Torben Sneve, og samarbeide tett med han i arbeidet som inngår i topplederrollen. Sigurd får ansvaret for et antall egne prosjekter, og får innblikk i og erfaring rundt hva det innebærer å være konsernsjef for et stort selskap med globalt nærvær.

Topplederjobb krever spesiell personlighet

– Dagens lederrolle er kompleks, du må både kunne tenke kortsiktig om gode økonomiske resultater og ta langsiktige og bærekraftige beslutninger. I denne prosessen har vi derfor sett etter en person som vi tror kan lede i en verden som er i konstant bevegelse, sier Torben Sneve og fortsetter:

– Som administrerende direktør må jeg også hele tiden utfordre meg selv til å tenke nytt når verden og forholdene endrer seg. Ved å få ny administrerende direktør én måned i året utfordres både mitt og hele selskapets tankesett. Jeg ser virkelig frem til å jobbe sammen Sigurd og lytte og lære av ham, sier Torben Sneve, konsernleder i Adecco Group Nordics.

Tøff utvelgelsesprosess

Det var svært mange kvalifiserte søkere til jobben, men etter flere runder med øvelser og intervjuer ble juryen sikker på at det var Sigurd som fortjente rollen som konsernsjef for en måned i et av Norges ledende selskap innen rekruttering, bemanning og HR.

- Sigurd er en veldig reflektert person, som allerede har mye ledererfaring gjennom sin karriere i Forsvaret. Han har levert utrolig sterkt gjennom alle intervjurunder og øvelser. Han imponerte oss veldig med presentasjonene sine og i etiske spørsmål, sier Torben Sneve.

Sigurd Longva starter i jobben i juni, og vil motta en månedslønn på 100 000 kroner. I tillegg konkurrerer Sigurd mot CEOs for One Month fra Adeccos andre markeder og land om muligheten til å skygge Adecco Groups globale leder Alain Dehaze til høsten.

For ytterligere spørsmål kontakt:

Torben Sneve

Konserndirektør

M +47 90547475

torben.sneve@adeccogroup.com

Fakta/bakgrunn for CEO for One Month

• Det er 11. år på rad at Adecco Group Norge kårer en ”CEO for One Month”
  • Initiativet startet i kjølvannet av finanskrisen for å imøtekomme den voksende arbeidsløsheten blant unge, og gi unge en plattform for å nå sitt potensial og bygge relevant erfaring. Formålet var å ruste både Adecco Group og unge mennesker med det lederskapet vår foranderlige verden behøver – noe som er like relevant i dag som da
  • Vinneren får skygge Adecco Group Norges konsernsjef Torben Sneve gjennom juni måned 2022, og får en månedslønn på 100 000 kroner
  • I tillegg konkurrerer vinneren mot andre lands CEO for One Month i Adeccos øvrige markeder om muligheten til å skygge Adecco Groups globale konsernleder Alain Dehaze til høsten.
  • Les mer her: https://www.adecco.no/ceo-for-one-month/

Sigurd Longva (27) blir årets sommersjef i Adecco.
Konsernsjef i Adecco , Torben Sneve.
- Jeg er veldig takknemlig for tilliten, og veldig ydmyk overfor de andre deltagerne, som jeg synes er minst like flinke. Jeg er veldig fornøyd med å ha klart å vise meg fra min beste side, sier vinneren av Norges mest populære sommerjobb, Sigurd Longva, her med fjorårets vinner Håkon Tomter
Årets jury med vinneren. F.v: Per Ivar Kristiansen, Nordic Head of Sales, Adecco Group, Eline Sommerfelt Bårdstu, Konserndirektør HR, Nortura, vinneren Sigurd Longva, Torben Sneve, SVP Adecco & Cluster Head Nordics, Adecco Group, Håkon Tomter, CEO for One Month Norge 2021, Elham Binai, VP HR Nordics, Adecco Group.

Om Adecco Group

Adecco Group
Sjølyst plass 2

Om The Adecco Group

The Adecco Group er en av verdens ledende bedrifter innen kompetanseutvikling og muliggjør 3,5 millioner karrierer årlig. Konsernet har virksomhet i ca. 60 land og har ligget på Fortune 500s globale liste i 20 år. I Sverige består Adecco Group av Adecco, Modis, BHC Construction og Badenoch & Clark, og tilbyr dermed holistiske og spesialiserte løsninger til bedrifter og organisasjoner som har behov for å løse både kortvarige bemanningsbehov eller langsiktig opprustning for framtiden. Hvert enkelt varemerke tilbyr en spesialisert kompetanseløsning innen rekruttering, bemanning, outsourcing, spesialistkonsultasjon og executive search. Vi drives av et sterkt formål – Fremtidens jobb. For alle. I dag.

Følg pressemeldinger fra Adecco Group

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Adecco Group på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Adecco Group

ISS og Adecco inngår solidaritetssamarbeid for Ukraina4.8.2022 10:59:00 CEST | Pressemelding

Krigen i Ukraina har gjort sterkt inntrykk. Adecco og ISS ønsker å hjelpe med det vi kan best – få folk i jobb. ISS rekrutterer rundt 1500 medarbeidere i året, og mange av disse stillingene gjøres nå tilgjengelig gjennom AdeccoJobsForUkraine.com. - Dette er et historisk samarbeid som vil hjelpe ukrainske flyktninger i Norge med å integreres og finne meningsfulle aktiviteter å fylle dagene sine med, sier Torben Sneve. Vi i Adecco vil hjelpe med det vi kan best – få folk ut i jobb. Vi hadde ikke vært i stand til å nå det målet uten ISS.

Adeccosjef med oppfordring til regjeringen på NHO-konferanse: Flyktninger må ha meningsfylte aktiviteter å fylle dagene sine med12.5.2022 11:00:00 CEST | Pressemelding

Vi må ønske flyktninger velkommen til landet vårt med tilbud og aktiviteter. Uten meningsfylt arbeid eller noe annet å bruke dagene sine på, blir de sittende glemt på asylmottak rundt omkring i landet, sier Torben Sneve, konserndirektør for Adecco Group Nordics på NHOs årskonferanse, som går av stabelen i Oslo Spektrum i dag.

Håkon Tomter (24) fra Hamar fikk sommerjobben som Konsernsjef – han skal lede 11000 ansatte i sommer4.5.2021 09:44:18 CEST | Pressemelding

Håkon Tomter gikk til topps i Adecco Gruppen sin årlige kampanje “CEO for One Month”, i juni måned blir han konsernsjef og øverste leder for over 11000 ansatte, med en lønn på 100.000. Stillingen lyses ut i 47 andre land, og Håkon er nå med å kjempe om å også bli global CEO i september. Håkon er fra Hamar og studerer Økonomi ved Universitetet i Oslo.