VIPPS FAKTURA KLAR TIL BRUK HOS KREDINOR

- ­Vi har fått på plass Vipps Faktura på rekordtid for å være klare når kundene våre vil ha det, sier Barbro Hagen som er direktør for prosjekt og utvikling i Kredinor. Vipps Faktura gjør det enklere for bedriften å fakturere og få betaling. Kundene kan betale når og hvor de vil.
Kredinor er klar til å sende Vipps Faktura til de som ønsker det.

Kredinors kjernevirksomhet er inkasso, men har vokst betydelig innenfor Fakturaservice. I løpet av de to siste årene har antall faktureringer økt fra 4-8 millioner i året.

-Vi tilpasser betalingsløsningene til kundene våre og til deres kunder. Vipps betyr økt fleksibilitet og tilgjengelighet, understreker Barbro Hagen.

Terningkast 6 fra testpiloter på Vipps

DNB har kjørt en pilot på Vipps Faktura og aldri har det kommet klarere tilbakemeldinger. 93% av de som har betalt fakturaen med Vipps gir terningkast 6 og er positive til å betale regninger med Vipps i fremtiden. Andelen som betaler regningen i tide og uten purringer øker klart.

Fornøyde kunder og økt lønnsomhet

D
et er flere fordeler med Vipps Faktura både for bedriften og dem som skylder penger. Raskere innbetaling gir større forutsigbarhet og bedre likviditet for bedriften. Utfylt kid-nummer reduserer feiltasting og frustrasjon over inntasting for kunden som skal betale.

Integrert og oversiktlig

Bedriftskundene får full oversikt over alle utsendte fakturer uavhengig av kanal deres kunder velger. Kredinor utvider løpende sitt tjenestespekter innenfor fakturering, distribusjon, betalingsoppfølging, reskontro administrasjon, inkasso og overvåking. - Vi skal sørge for å ha det siste i markedet og følger kontinuerlig opp når det kommer nye løsninger som kundene vil ha, avslutter Barbro Hagen.

DNB er Norges største bank og lanserte Vipps våren 2015. I dag bruker over 2 millioner nordmenn Vipps, og over 16 000 bedrifter, lag og foreninger har tatt i bruk tjenesten. Foruten Vipps Faktura, der man kan betale regninger i løpet av et par sekunder, har Vipps lansert en rekke andre nyheter den siste tiden. Du kan snart bruke Vipps i automatisk betaling på f.eks. Flytoget (Beacon-teknologi). Vipps har kommet med betaling i fysiske butikker, i nettbutikker og for kundeservice og telefonsalg. Tjeneste er også brukt med stor suksess i innsamlingsaksjoner som TV-aksjonen og Operasjon Dagsverk.

Kredinor er klar til å sende Vipps Faktura til de som ønsker det.
Direktør prosjekt og utvikling Barbro Hagen, Kredinor

Kredinor er et ledende norsk inkassoselskap som tilbyr tjenester innenfor fakturering, purringer, reskontroadministrasjon, inkasso, overvåking og kjøp av porteføljer. Selskapet har 490 ansatte fordelt på 11 byer i Norge. Kredinor har 3 000 norske bedrifter og offentlige virksomheter som kunder. Kredinor er markedsleder av inkassotjenester til energibransjen og telecom - og i sterk vekst innen bank, finans, handel, service, parkering og offentlig sektor. Kredinor har egen juridisk avdeling med spesialister innenfor inkasso, en stor kundeservice-enhet som betjener opp mot 5000 telefonsamtaler hver dag og en omfattende IT-avdeling med spesialister innenfor blant annet integrasjoner, robotisering og datavarehus. Kredinor ble etablert i 1905 og er et samvirke hvor kundene også er er medlemmer og likeverdige eiere. Kredinors ambisjon er å bidra til gode betalingsvaner blant folk flest og sunne økonomiske forhold i næringslivet. Høy løsningsgrad, økt lønnsomhet og god oppfølging av de som skylder penger er viktige kundeløfter. Innovasjoner som forenkler, reduserer kostnader og øker kapasiteten har høy prioritet. Kredinor tilbyr solid inkassofaglig påfyll for sine kunder gjennom kurs, seminarer og bransjesamlinger. Proffseminaret er spydspissen blant seminarene og omtales som inkassobransjens beste og mest attraktive møteplass. Les mer på www.kredinor.no.