Venter 9.000 besøkende til Drammenshallen

Til helgen braker det løs med Boligmesse i Drammenshallen. Over 100 boligeksperter står klare for å hjelpe de besøkende, det blir gode kupp og morsomme konkurranser. Og sist, men ikke minst: Søndag skal vi dele ut to splitter nye kjøkken!

27.-29. oktober samles over 100 boligeksperter til Boligmesse i Drammenshallen. Prosjektleder Jon Egil Kraggerud fra arrangøren Compass Fairs AS lover en flott messe.

– Vi har en god miks av utstillere, alt fra møbler til fliser, bad og kjøkken, som alle tar med sine beste fagfolk. Det blir også mange flotte utestands, blant annet setter Ditt Uterom opp en 40 kvm stor vinterhage, der det er mulig å stå i t-skjorte uansett vær. I tillegg kommer det 12 ulike husleverandører, så her har du en unik mulighet til å innhente nyttig informasjon dersom du vurderer å kjøpe nytt, forteller Kraggerud.

I fjor tok over 9.000 turen til messa, og Kraggerud håper på like mange besøkende i år.

Deler ut to kjøkken

Tradisjonen tro blir det ballongslipp søndag 29. oktober, og denne gangen er totalsummen på over 119.000 kroner.

– HTH har i en av ballongene gjemt et kjøkken til en verdi av 100.000 kroner, sier Kraggerud, som presiserer at ballongslippet har 16 års aldersgrense, da det fort kan bli litt knuffing under jakten på flotte premier.

Men ballongslippet er ikke eneste mulighet for å vinne et kjøkken. Søndag trekkes det en vinner av et Epoq kjøkken med hvitevarer fra Samsung til en verdi på opptil 150.000 kroner.

Det blir også mulighet for å vise muskler under messa: Lørdag og søndag skal Otto Robsahm, kjent fra «Sinnasnekker’n», holde foredrag, og etterpå kårer han messens handygirl og handyman gjennom to actionfylte konkurranser spekket med spennende utfordringer.

Unngå kø – ta kollektivt

Det pågår for tiden mye veiarbeid i Drammen sentrum. Prosjektlederen oppfordrer derfor publikum til å ta kollektivt om mulig.

– Både tog- og busstasjon ligger kun få minutters gange fra hallen. Det er også flere bussholdeplasser i umiddelbar nærhet, sier Kraggerud.

Har du likevel behov for å ta bilen til messa, er det parkeringsmuligheter i Blichs gate P-hus hele helga. Søndag blir det mulig å parkere i parkeringshuset til Strømsø Senter, som ligger rett overfor Drammenshallen.

Les mer om omkjøring og pakeringsmuligheter her.

Se messeavisen for program, tilbud og utstillere, og les mer på boligmesse.no.

Fredag kl. 12 – 19

Lørdag kl. 10 – 18

Søndag kl. 10 – 17

Jon Egil Kraggerud

Tlf.: 906 23 305

E-post: jon@boligmesse.no

Det blir høy temperatur når Otto Robsahm skal kåre messens handygirl lørdag 28. oktober. Søndag 29. oktober kåres messens handyman.
Lørdag kl. 15  arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
Lørdag kl. 15 arrangeres "Handy Girl" på Boligmessen. Otto Robsahm er konferansier. Foto: Boligmesse
Helgens Boligmesse er en av 19 boligmesser i 2017. Arrangøren har opplevd økt kjennskap og mer besøk de siste fire årene. Foto: Bård Gundersen

Siden 1997 har Compass Fairs AS arrangert Boligmesse. Messen er landsdekkende, og i 2017 arrangeres 19 boligmesser fra Tromsø i nord til Kristiansand i sør.

I tillegg arrangeres tilsvarende messer i Sverige, Danmark og Tyskland. Compass Fairs AS er totalleverandør, og leverer alt av utstyr til messer, kongresser og alle typer store og små arrangementer.