Velkommen til første spadetak for ny McDonald’s restaurant i Askim

Det første spadetaket for den nye McDonald’s-restauranten ved Morene Handelspark tas av Erik Unaas, ordfører i Eidsberg kommune, mandag 6. mai kl. 10:00.

– Vi gleder oss til å få på plass den nye restauranten slik at også innbyggerne i Askim kan få mulighet til å besøke en McDonald’s restaurant. Planen er at restauranten skal stå klar i september sier Liv Siri H. Silseth Head of Development ved Food Fold Norge som forvalter McDonald’s i Norge. Restauranten vil bli drevet av Food Folk Norge AS.

50 Nye arbeidsplasser i Askim

Åpningen av den nye restauranten vil også bety nye arbeidsplasser i Askim, spesielt for unge arbeidstakere. I disse dager ligger en stillingsannonse ute og selskapet søker etter rundt 50 nye medarbeidere. – Vi oppfordrer alle som er interessert til å sende inn søknad. McDonald’s er flere ganger kåret til en av Norge beste arbeidsgiver av Great Place to Work Institue. Vi investerer mye i våre ansatte gjennom gode opplærings- og karrieremuligheter, forteller Silseth.

120 nye sitteplasser

Det er firmaet Byggpartner AS som skal bygge den nye restauranten, som blir 1 etasje høy og vil romme 120 sitteplasser, lekeland samt en drive-thru .

20 nye McDonald’s restauranter

Innen 2023 kommer det 100 nye restauranter i Norden. 20 av disse etableres i Norge. I tillegg investerer McDonald's og selskapets franchisetakere i oppgradering av eksisterende restaurantene med en bedre og mer moderne restaurantopplevelse med bordservering og digital kioskbestilling. Innen 2019 vil de fleste norske McDonald’s restaurantene være oppgraderte.

Food Folk Norge AS forvalter og utvikler McDonald’s merkevare i Norge. McDonald’s er en av Norges største restaurantkjeder, med 72 restauranter, og en årlig omsetning på over 1,9 milliarder kroner. Restaurantene strekker seg fra Kristiansand i Vest-Agder, til Steinkjer i Nord-Trøndelag.

Vi har over 3 100 medarbeidere, og ble i 2018 kåret blant én av Norges beste arbeidsplasser. Vi mottok også hederspris for mangfold og inkludering av Great Place To Work. En stor andel av våre medarbeidere er unge mennesker. Dette gjør oss til en av Norges største og beste arbeidsgivere for ungdom. Våre medarbeidere er også en etnisk og kulturell smeltedigel

Sammen om en ren by6.5.2019 11:36:01 CESTAktuelt

McDonalds er selvsagt med når Rusken går av stabelen i Oslo. Velkommen innom vår stand i Spikersuppa, «Rusken-byen», og hør om vårt arbeid innen bærekraft. Vi vil blant annet sammen med The Good Store presentere våre nye serveringsbrett laget av 100 % havplast. I tillegg vil Ronald McDonald Barnefond delta og det vil være morsomme aktiviteter for barn, hvor de kan vinne morsomme og miljøvennlige gaver. Standen vil være bemannet hver dag fra 10 til 16.