Gjentok suksessen for tiende år på rad: «Sammen om noe større» med McDonald’s BamseBonanza

Lørdag 20. januar 2024 arrangerte McDonald’s BamseBonanza på DNB-arena. Oilers spilte mot Comet, i det som både var seriekamp og også årets viktigste veldedighetskamp. Inntektene fra arrangementet går uavkortet til Stine Sofies Stiftelse.

I over ti år har Oilers, McDonald’s og Barnefondet samarbeidet om å samle inn midler til Stine Sofie Stiftelsen og Stine Sofie Senteret. Senteret er et mestringssenter for voldsutsatte barn og unge i hele Norge.  McDonald’s BamseBonanza er en veldedighetskamp hvor overskuddet går uavkortet til Stiftelsen/Senteret.

Bamsebonanza er en familiedag hvor barn gir til barn. Barn – og voksne – deler bamser med andre som trenger dem ved å kaste bamsene på isene etter kampen. Bamsene samles inn og gis til barneavdelingen på Stavanger Universitetssykehus og Stine Sofie stiftelsen.

I år auksjonerte det også bort et spennende møte med publikumsfavortitten Tommy Kristiansen.

Stine Sofie Senteret og deres arbeid skaper mye engasjement hos Oilers og McDonald’s.

- For oss i Oilers er McDonalds BamseBonanza å regne som øyestenen blant vårt brede spekter av samfunnsengasjement. Vi er stolte av å kunne feire 10-årsjubileum for et prosjekt som viser kraften i samarbeidet mellom spillere, klubb, en av våre nærmeste samarbeidspartnere og publikum. Under mottoet «Sammen om noe større» får vi bidra til en sak som nært sagt ikke kan overdrives i viktighet. Vi er stolte av å kunne gi vår støtte til arbeidet Stine Sofies Stiftelse står i og gleder oss allerede til nye 10 år i tjenesten, sier Kjetil Garvik i Oilers.

Oilersspillernes Veldedighetsfond er pionerprosjektet og bærebjelken i klubbens samfunnrettede arbeid. Under arrangementet overrakk de Stine Sofiestiftelsen en sjekk på NOK 25.000. I forkant av kampen overrakk også Ronny Sigbjørnsen og Kaja Juliussen fra McDonald’s Sør Rogaland og Agder en sjekk fra McDonald' og Barnefondet på NOK 531 888 til Stine Sofie stiftelsen. Pengene skal gå til stiftelsens nye sted på Kaldbaken.

-Vi ønsker å bidra positivt til lokalsamfunnene som vi er en del av. Da Barnefond i 2016 inngikk et samarbeid med Stine Sofies Stiftelse om byggingen av Stine Sofie Senteret, ble det naturlig for oss som eier og driver av den lokale McDonald’s Restauranten i Grimstad å være med å fronte dette prosjektet. Siden da har Stine Sofie Stiftelsen vært viktig for oss. Vi er veldig imponert over arbeidet som stiftelsen gjør. Det er en god følelse å vite at vi, sammen med våre samarbeidspartnere, kollegaer, nettverk og publikum, har vært med å bidra til at senteret til stiftelsen har kunne tatt imot 5000 deltagere på et ukesopphold, hvor 3000 av dette er barn, sier Kaja Juliussen fra McDonald’s Sør Rogaland og Agder.

Kaja JuliussenMcDonald’s Sør Rogaland og Agder

Tel:951 79 603

Vegard Stana fra Stine Sofie Stiftelsen får overrukket en sjekk på NOK 531 888 fra Ronny Sigbjørnsen og Kaja Juliussen McDonalds
Last ned bilde
Vegard Stana Stine Sofie Stiftelsen får overrukket en sjekk på NOK 25.000 fra Oilers Spillernes Veldedighetsfond
Mange bamser ble donert under McDonalds Bamsebonanza 20.01.2024
Last ned bilde

«Sammen om noe større»: McDonald’s og Ronald McDonald Barnefond gir millionbeløp til det nye Stine Sofie Senteret i Lillesand30.6.2023 17:30:03 CEST | Pressemelding

– Arbeidet Stine Sofies Stiftelse gjør for voldsutsatte barn er utrolig viktig, både på individ- og samfunnsnivå. Gjennom flere år har vi vært stolte bidragsytere til stiftelsen og Stine Sofie Senteret, som med sin utrettelige innsats gjør en stor forskjell for utsatte barn og familiene deres, sier Ann Helen Våge, administrerende direktør for McDonald’s i Norge og styremedlem i Ronald McDonald Barnefond.