Velkommen til august på IKEA

Denne måneden er vi glad for å kunne lansere en stil som dreier seg om å finne seg selv. Den handler om å skape et hjem der det er plass for deg og ditt, og som er både personlig, ryddig og komfortabel. Stilen er skandinavisk minimalisme, stemningen er poetisk og fargene er alt fra myke pasteller til grafisk svart, hvitt og grått.

Oppbevaring og organisering er hovedtema for månedens nyheter. Du får en ny oppbevaringsserie som tåler ekstra mye vekt, og et annet oppbevaringssystem som har fått seg en aldri så liten makeover.
Til kjøkkenet får
du oppbevaring i tradisjonell stil med en matchende oppvaskkum og et vannbesparende blandebatteri. Som vanlig har vi lagt vekt på bærekraft, med nye, smaksrike teer som er UTZ-sertifiserte, tekstiler som er laget bare av bomull fra mer bærekraftige kilder, samt ei gardin og ei dørmatte som er laget av resirkulert plast.

Denne måneden lanserer vi massevis av nye tekstiler, som gardiner, puter og pledd – til ditt eget, myke fristed. For stemningens skyld har vi også nydesignede taklamper og bordlamper. Sett prikken over i-en med et par unike lysestaker, og få et glimt av messing med ei ny, stilig vannkanne. Se produktene i ulike romutstillinger – fra personlige tilfluktssteder for avslapping og ettertanke til rom som inspirerer til kreativ moro.
God fornøyelse!

Ønsker du høyoppløslige bilder? Ta kontakt på pressesenter@ikea.com

Pressevakten er tilgjengelig for alle medier. For kundehenvendelser, ta kontakt med IKEA kundeservice på telefon 02340.

994 84 950pressesenter@ikea.com

Postboks 541375 Billingstad

I Norge har IKEA syv varehus; ett i Oslo, ett i Asker, ett i Bergen, ett i Stavanger, ett i Trondheim, ett i Lillesand og ett på Ringsaker. Norske kunder kan også handle ved tre IKEA Service & pick-up points, i Tromsø, Ålesund og på Skøyen i Oslo. Totalt jobber det rundt 3000 medarbeidere i IKEA Norge

FÖREMÅL2.8.2018 10:00Pressemelding

Vakker, Stygg, Herlig. FÖREMÅL er en kolleksjon for IKEA av Per B. Sundberg. Designer. Kunstner. Individualist. Per B. Sundberg er en av Sveriges mest anerkjente glass- og keramikkunstnere. Bak det rampete og humoristiske ligger det mye hardt arbeid og fokus på kvalitet. Per B. Sundberg har jobbet som designer på Orrefors glassverk og som professor ved Konstfack, kunst- og designhøyskolen i Stockholm. I dag stiller han ut verkene sine i gallerier og museer og på kunstmesser over hele verden. IKEA har invitert Per B. Sundberg til å være med på å utvikle en limited edition-kolleksjon, som kommer i september 2018.

GRATULERA kolleksjonen1.8.2018 09:37Pressemelding

Si hei til GRATULERA – en vintage-kolleksjon i limited edition, som feirer 75 år med IKEA-design. Husker du den første KLIPPAN-sofaen, eller hva med røde BJURÅN stol? Det er på tide å gå tilbake i tid med noen nøye utvalgte favoritter fra 50- og 60-tallet, 70- og 80-tallet og 90- og 00-tallet. De forskjellige utgavene av GRATULERA lanseres på tre forskjellige datoer og henter frem noen av dine (våre) beste minner fra IKEA-historien.

IKEA fjerner engangsplast fra produktsortimentet og restauranter9.6.2018 06:00Pressemelding

Fra 1.januar 2020 vil man ikke lenger kunne kjøpe plastprodukter til engangsbruk på noen av IKEAs varehus. Det vil si at produkter som blant annet sugerør, engangsbestikk, plastkopper og andre engangsprodukter med plastbelegg utgår av sortimentet. IKEA-gruppen vil i tillegg fase ut bruk av engangsprodukter som sugerør, plastbestikk og plastlokk fra samtlige IKEA-restauranter innen 1.januar 2020. I Norge gjelder denne forpliktelsen allerede fra 1.september 2018. – Engangsplast bidrar til forsøpling av naturen, og derfor må vi i IKEA gjøre det vi kan for å redusere bruken. IKEAs restauranter i Norge bruker årlig rundt en halv million skjeer, lokk og sugerør i plast. Vi har nå bestemt oss for å fjerne disse fra 1.september i år, og vil i likhet med andre IKEA-varehus fjerne engangsplast fra sortimentet vårt innen 2020, sier Anders Lennartsson, bærekraftsjef i IKEA Norge. IKEA lanserer en ny bærekraftstrategi IKEA lanserer i dag en ny versjon av bærekraftstrategien People Planet Positive,