TUI lanserer direktereiser til Europas mest ettertraktede film-location

Til sommeren kan du oppleve Dubrovnik, og forstå hvorfor byen har blitt valgt ut som location for noen av verdens mest kjente filmer og serier.

Dubrovnik TUI Norge

Hva har Game of Thrones, Star Wars: The Last Jedi, Robin Hood og den kommende James Bond-filmen til felles? De er alle eksempler på store filmer og serier som inneholder scener fra nettopp Dubrovnik.

-          Dubrovnik har blitt et attraktivt reisemål, både for historisk interesserte og ferierende som vil ha en kombinert reise med sol, strand og by. Det er det ideelle reisemålet hvis du vil ha valuta for pengene og være i omgivelser som beriker sinnet, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TUI.

Kombinasjonen av de billedskjønne, middeladrende omgivelsene, de dramatiske kystlinjene og det innbydende Adriaterhavet, har fått både produksjonsselskaper og reiseglade nordmenn til å falle for Dubrovnik. Derfor åpner TUI nå direktereiser til den kroatiske kystperlen, der storby og badestrender går hånd i hånd.

Copacabana ligger i Kroatia
Noe av det unike med Dubrovnik er at destinasjonen har mer å by på enn bare byvandringer og restaurantbesøk. I sentrum av byen finner du nemlig en fin badestrand som heter Copacabana. I tillegg er det flere ferieanlegg langs kysten av Dubrovnik, blant annet på øya Korcula, der TUI har etablert konsepthotellet Blue Star med både barneklubb og treningsmuligheter. Og med en flytid på under 2,5 time, er Dubrovnik et perfekt reisemål for både barnefamilier og par, som vil ha en komfortabel reise på kort tid.

TUI har i løpet av de siste årene utvidet sommerprogrammet sitt med ruter til to andre destinasjoner i Kroatia, nemlig Split og Pula. Men ifølge TUI har etterspørselen for reiser til Kroatia langt fra nådd toppen, og høy kundetilfredshet er en av grunnene til at nordmennene velger å feriere i landet flere ganger.

- Kroatia er blant de reisemålene med størst vekst i andelen reisende fra Norden. I løpet av de siste årene har Kroatia vært en av destinasjonene som har blitt utsolgt på rekordtid, og det er en av hovedårsakene til at vi nesten dobler antallet plasser til Kroatia neste sommer, sier Aspengren.

Fakta om TUI’s program til Dubrovnik

- Flytid, Oslo – Dubrovnik: 2t55m

- Dubrovnik – enestående middelalderby med strand, ringmur og fantastiske bygninger
- Korcula – stor, grønn øy med en sjarmerende gammel by
- Slano – badeby i en usjenert vik, med eksklusive hoteller
- Mlini – harmonisk by med fine strender, kun 10 km fra Dubrovnik
- Cavtat – sjarmerende reisemål med gammel bykjerne, lystbåthavn og gangstier
- Orasac – landsby med femstjerners hotell og mange fasiliteter ved havet

Fakta om Dubrovnik

- På UNESCO’s verdensarvliste

- Ca. 43.000 innbyggere

- Sydlig beliggenhet ved grensen til Montenegro

Dubrovnik TUI Norge

TUI foreslår reorganisering av sine Nordiske kortdistanseflyvninger10.9.2018 13:30Pressemelding

Luftfartsindustrien har vært i stor endring de siste årene og Nordiske reisende krever flere valgmuligheter og mer fleksibilitet enn noen gang. TUI vil møte disse endringene til det beste for sine kunder og foreslår derfor å endre tre av sine flyvninger fra TUI fly til eksterne samarbeidspartnere, Norwegian og Jettime. Basene som eventuelt påvirkes av de foreslåtte endringene er Malmö, Helsinki og Oslo. TUI er i dialog med fagforeningene i Norden.