Tre tilbydere skal konkurrerer om å bygge nytt E6-kryss i Moelv

Tre tilbydere er kvalifisert for å konkurrere om utbyggingen av det nye motorveikrysset i Moelv. Utbygging av krysset har en antatt verdi på 150 – 200 millioner kroner.

Eksisterende E6-kryss i Moelv.

Utbygging av nytt motorveikryss på E6 i Moelv inngår i utbyggingsprosjektet E6 Kolomoen til Moelv, som betår av 43 kilometer firefelts motorvei med 110 km/t.

De kvalifiserte er:

• Bertelsen & Garpestad AS
  • Peab Anlegg AS
  • Veidekke Entreprenør AS

- Utvikling av Moelvkrysset fra to til fire felt blir et spennende og krevende oppdrag. Sikker og god ivaretakelse av alle trafikanter samt å sikre god fremkommelighet blir en viktig del av oppgaven, sier Øyvind Moshagen, prosjektdirektør i Nye Veier E6 Innlandet.

Oppdraget omfatter blant annet bygging av ca. 1100 meter firefelts motorvei for 110 km/t, alle ramper og tilkomster til og fra E6, ca. 70 meter motorveibru over Storgata, to rundkjøringer, ny parkering for pendlere og kommunaltekniske arbeider.

- Endelig valg av entreprenør skjer før sommeren og anleggsarbeidene vil mest sannsynlig starte opp før sommerferien, sier Moshagen.

Det nye krysset i Moelv skal stå ferdig innen utgangen av 2020.

Eksisterende E6-kryss i Moelv.