Tre tilbydere skal konkurrere om bygging av E6 Kvithammar - Åsen

Fire entreprenørgrupperinger ble kvalifisert for konkurransen om byggingen av strekningen nordover i Trøndelag, men en trakk seg.

De tre som skal konkurrere videre om entreprisen for bygging av ny E6 Kvithammar – Åsen er:

• BetonmastHæhre Anlegg AS og Dr. Ing. Aas-Jakobsen Trondheim AS
  • Skanska Norge AS og Norconsult AS
  • Acciona Construcción S.A. og Multiconsult Norge AS

Veidekke Entreprenør AS og Rambøll Norge AS var også kvalifisert for å konkurrere om entreprisen, men har trukket sin deltakelse. Dermed står det tre grupperingen igjen.

- Dette gir god konkurranse om entreprisen. Vi har svært gode selskaper med som skal levere sine tilbud, sier administrerende direktør i Nye Veier, Ingrid Dahl Hovland.

Kvithammar – Åsen er 19 km. lang, og omfatter blant annet Midt-Norges lengste tunnel, Forbordsfjelltunnelen (7,8 km).

- Det er et stort og krevende prosjekt. Det er derfor ekstra tilfredsstillende å se at vi har med gode tilbydere med god kompetanse og gjennomføringskraft i konkurransen, sier prosjektdirektør for Nye Veier Trøndelag, Johan Arnt Vatnan.

Det er ventet at valg av entreprenør skjer i mars 2019, og byggestart i 2020. Ny E6 Kvithammar – Åsen vil ha en kontraktsverdi på omlag 5,3 mrd. ink. mva. Ferdigstillelse er ventet i 2025/2026.

Adm. direktør Ingrid Dahl Hovland - tlf. 905 82 334
Prosjektdirektør Johan Arnt Vatnan - tlf. 922 51 113