TINE SATINE SA

TINE og Moods of Norway skal sammen hylle hverdagen

Etter mer enn 150 år på matbordet fortjener brunosten å bli gjort litt ekstra stas på. Med sin helt unike smak og karakter er den en folkekjær hverdagsfavoritt for mange nordmenn. Brunosten hører hjemme på frokostbordet, på vaflene, i matpakka, i tursekken, og til og med i feriekofferten. Den er en trofast følgesvenn som forteller noe om hvem vi er og hvor vi kommer fra. Naturlig, ekte og stolt. Nå er tiden moden for å hylle dette ikonet, og ikke minst hverdagen den representerer. Og det skal skje gjennom et samarbeid med moteskaperne Moods of Norway.

-Moods of Norway har imponert oss over mange år, med sin hyllest til det norske. Både gjennom sine røtter og sin fokus har de mange sammenfallende verdier med TINE. Derfor gleder vi oss veldig over samarbeidet og har store forventninger, sier Kathrine Mo, markedsdirektør i TINE.

-Bruken av tradisjonelle norske ikoner i moderne og aktuell design på en ny og leken måte er det som har gitt oss vår spesielle plass i moteverdenen, og nå har TINE latt oss få lov til å leke med et av de største norske ikonene, brunosten. Det står det respekt av, sier Simen Staalnacke i Moods of Norway.

Nytt design og kleskolleksjon

Snart kommer brunosten i helt ny drakt. Med designhjelp fra Moods of Norway kommer brunosten i ny innpakning. Det nye designet skal synes, skape noe å snakke om og bidra til å løfte hverdagshelten frem i butikkhylla.

Samtidig lanserer Moods of Norway en helt egen kolleksjon med hverdagsklær, med henvisning til det nye brunostdesignet.

Litt av en hyllest til brunosten – noe av det som gjør nordmenn til nordmenn!

Det nye brunostdesignet samt kleskolleksjonen til Moods of Norway avsløres på Bygdøy Kongsgård i Oslo den 21. oktober.

Se www.tinemoods.no

Pressekontakt i TINE:
Pressvakt tlf. 482 30 994, eller presse@tine.no

Pressekontakt Moods of Norway:
Nina Ruud, tlf. 997 97 716 eller presse@moodsofnorway.com