Syv nordmenn til karate-EM

Europamesterskapet i karate holdes i Spania 28.-30. mars, blant de som kjemper om å bli Europas beste i karate er syv norske utøvere. For flere av dem er det endelige målet OL i 2020.

Landslagstrener for karate, Wayne Otto, har tatt ut laget som skal representere Norge under Europamesterskapet i karate for seniorer. Dette er et viktig stevne for de norske utøverne som kan de sanke viktige rankingpoeng til OL-kvalifiseringen hvis de presterer godt.

EM arrangeres i år i Guadalajara i Spania 28.-30. mars hvor det deltar 450 utøvere fra 46 nasjoner. De innledende kampene starter torsdag, eventuelle bronsefinaler på lørdag, og finalene er på søndag.

Allerede 21. mars samles laget i Oslo for pre-camp. Der skal finjusteringene gjøres før avreise til Spania.

Europamesterskapet er også et viktig kvalifiseringsstevne til European Games som arrangeres i Minsk, Hvitrussland i slutten av juni. Det europeiske sommermesterskapet er et samarbeid mellom alle de 50 europeiske olympiske komiteene.

Norske utøvere som er tatt ut til å representere Norge under EM i karate:

Bettina Alstadsæther, -61kg, Stavanger Karateklubb

Andrine Hilton, -68kg, Tiger Karateklubb

Lotte Andersen, +68kg, Stavanger Karateklubb

Daniel Cho Johnsen, -67kg, Sentrum Kampsportklubb

Ole Christian Hansen, -75kg, Sarpsborg karateklubb

Adrian Lopez, -84kg, Sarpsborg karateklubb

Ismail Bellemkhannate, +84 kg, Mizuchi Karateklubb

Andrine Hilton
Adrian Lopez
Bettina Alstadsæther
Ismail Bellemkhannate
Lotte Andersen
Ole Christian Hansen
Daniel Johnsen

Universiaden 2019: Victor Asp tok Norges andre mesterskapsmedalje12.7.2019 17:27:43 CESTPressemelding

Den 30. utgaven av Sommeruniversiaden pågår nå i Napoli. Tre norske taekwondo-utøvere har konkurrert denne uken, og Victor Asp (20) fra Oslo tok torsdag kveld sølv i klassen -74 kg. Universiaden varer fra 3. til 14. juli, og denne gang deltar 8 000 deltakere fra 125 nasjoner. Arrangementet i Napoli er med dette det største fleridrettsarrangementet i 2019. Den norske troppen består av 60 personer, og Victor Asps sølvmedalje er Norges andre medalje i mesterskapet. Den fullstendige oversikten over norske utøvere finner du på Norges Studentidrettsforbunds nettsider. De norske taekwondo-utøverne har alle konkurrert denne uken. Marie Magnus (22) fra Bergen konkurrerte i klassen -57 kg tirsdag, men lykkes dessverre ikke i å ta seg videre fra innledende runder. Victor Asps bror, John Asp (22), konkurrerte også tirsdag. John konkurrerte i klassen -80 kg, men klarte heller ikke å ta seg videre fra innledende runder. Leverte i hver runde Victor Asp, som representerer Grorud Taekwondo Klubb, var d

Presseinvitasjon: Valgmulighet og kvalitet - Norges Kampsportforbund og Be Cool AS inngår samarbeidsavtale27.6.2019 11:16:09 CESTPresseinvitasjon

Norges Kampsportforbund og Be Cool AS med butikken CombatStore.no inngår nå samarbeidsavtale når det gjelder kampsportutstyr. Avtalen innebærer blant annet at Be Cool AS lanserer tre etablerte merkevarer innen kampsportutstyr i Norge: TOP TEN og Tusah, hvor sistnevnte i hovedsak produserer taekwondo-utstyr, og Hayashi, som produserer utstyr for karate.