Nye VeierNye Veier

Sweco valgt som samarbeidspartner til å utrede ny E39-korridor

Sweco vant oppdraget fra Nye Veier om å utrede ny korridor for E39 fra Mandalselva til Herdal i Lyngdal. Strekningen går gjennom kommunene Mandal, Lindesnes og Lyngdal.
Første møte: Denne uken valgte Nye Veier Sweco som samarbeidspartner til områdereguleringsarbeidet for ny E39-korridor fra Mandalselva til Herdal i Lyngdal. Fredag møttes partene i Oslo til oppstartsmøte. Fra venstre: Thomas Kaaly Jensen (Nye Veier), Håkon Lohne (Nye Veier) Larissa Gustafsson (Sweco), Karl Arne Hollingsholm (Sweco), Sara Sabelstrøm Øen (Sweco) og Marius Fiskevold.

Konkurransen ble gjennomført etter BVP-modellen (best value procurement) hvor flere kriterier enn pris vektes.

Valg av samarbeidspartner tar prosjektet over i ny fase. Nå skal det gjennomføres prosess med områderegulering hvor målet er å stadfeste alternativ korridor i forhold til eksisterende kommunedelplan-korridor.

Tidligere denne uka ble kontrakten formelt signert, og fredag 1. juni var representanter fra Nye Veier og kontraktsvinner Sweco samlet i Oslo til første arbeidsmøte. Mandag 4. juni i Kristiansand samles sentrale aktører til første samarbeidsmøte.

Kontaktperson:

Asbjørn Heieraas, prosjektdirektør E39 – tlf. 975 63 620

e-post: asbjorn.heieraas@nyeveier.no

Fullt fokus: To dager etter kontraktsignering var det klart for første arbeidsmøte. Det ble avholdt i Sweco Norges lokaler i Oslo. Foran til høyre ses prosjektleder Håkon Lohne fra Nye Veier.
Karl Arne Hollingsholm (Sweco), Thomas Kaaløy Jensen (Nye Veier), Håkon Lohne (Nye Veier) og Sara Sabelstrøm Øen.

Kjøita 6

Om Nye Veier AS

Vi skal planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde trafikksikre hovedveier.

Disse binder landet vårt sammen og knytter Norge til hovedveier i utlandet.

Nye Veier er et heleid statlig aksjeselskap under Samferdselsdepartementet.

Følg pressemeldinger fra Nye Veier

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Nye Veier på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Nye Veier