Stor stemning under matgledekåringen

Kåring i den tradisjonsrike konkurransen Årets Matgledebedrift og Årets matgledebutikkgikk av stabelen torsdag kveld 25. oktober. Det ble en kveld med feiring av sterke matprestasjoner.

Vinneren i kategorien Årets Matgledebedrift ble De 3 stuer Trondheim innovasjonssenter ved kjøkkensjef Anika Aspvik og hennes team. Andreplassen gikk til Sykehuset Telemark i Skien og Toma Facility Services i Stavanger tok bronse. Vi gratulerer!

–Dere representerer alle bedrifter dere kan være stolte av. Det lyser av gode matopplevelser og kreativ tenkning, og fokus på å redusere matsvinn var høyt fremme hos alle, sier mesterkokk Ørjan Johannessen, til de seks finalistene.

Vinnerne ble kåret av juryen som består av gullvinner Bocuse d'Or 2015, mesterkokk Ørjan Johannessen, og følgende fra TINE Partner: sjef kundeutvikling Kenneth Myklebust, matfaglig ansvarlig Pål Jetmundsen og kundeprogramansvarlig Brita Unnerud.

Det er 11. året prisen deles ut.

Glade butikkdrivere

Årets Matgledebutikk er en tradisjonsrik konkurranse som har vært avholdt i 13 år, og her kåret man vinnere innen fullsortiment og lavpris. 130 butikker har deltatt innen fullsortiment og lavpris.

Juryen har vurdert matgledebutikkene ut i fra dokumentasjonen underveis gjennom hele konkurranseperioden, sett på eksponering i butikk, kreativitet, demo og kampanjebruk, vareutvalg, service og veiledning, og salgstall. Alle finalistbutikkene har hatt besøk av jury i tillegg har de også hatt besøk av en Mystery shopper.

Jury har kåret 1,2 og 3 plass i kategori fullsortiment og kategori lavpris

Vinnerne ble kåret av juryen som består av Torkell Mosebø, fra MENY Saga som var fjorårets vinner fullsortiment, Magnus Minnesjord fra KIWI Risingveien som var fjorårets vinner Lavpris, Are Knudsen fra Dagligvarehandelen, Katharina Lund Sandberg fra OsteCompagniet, Grete Kavli, Mette Ekeli og Charlotte Lemley fra TINE.

Vinnere fullsortiment:

1.plass Coop Mega Madlaplass