Sterkt 1. kvartal for Fjordkraft

Fjordkraft Holding ASA (Fjordkraft) fikk et justert driftsresultat på 182 (147) MNOK i 1. kvartal 2019. Det er en økning på 24 prosent fra samme periode foregående år. Netto driftsinntekter i 1. kvartal økte fra 314 MNOK i 2018 til 378 MNOK i 2019.

Sterkt Fjordkraft-kvartal.

– Vår kundevekst siste 12 måneder i strømmarkedet er på 14 prosent og vi er nå den største mobiltilbyderen blant dem som ikke har eget nett, sier CEO Rolf Barmen i Fjordkraft Holding ASA.

I går, 14. mai, vedtok generalforsamlingen utbetalingen av kr 2,20 i utbytte per Fjordkraft-aksje. Det betyr at første dag ex.utbytte for aksjen sammenfaller med offentliggjøring av selskapets resultater for 1. kvartal.

Oslo Børs meldte 9. mai at Fjordkraft Holding er en av fire nye selskaper som går inn på Hovedindeksen (OSEBX). Endringen skjer fra 1. juni.

Om Fjordkraft Holding ASA
Fjordkraft er Norges ledende merkenavn for strømsalg i privatmarkedet og den nest største aktøren i bedriftsmarkedet. Selskapet leverer strøm til omlag 1,4 millioner mennesker gjennom nærmere 607.000 målepunkter i privathjem, bedrifter og offentlig sektor i hele Norge. Fjordkraft leverer også mobilabonnement til over 75.000 kunder og er med det den største tjenestetilbyderen av mobiltelefoni i det norske markedet uten eget nett. TrøndelagKraft AS er et datterselskap av Fjordkraft AS.

Rapportering
Fjordkraft Holding ASA presenterer resultatene for 1. kvartal onsdag 15. mai 2019 kl. 08.00 på Felix konferansesenter, Aker brygge, Oslo.

For fullstendig børsmelding, delårsrapport og resultatpresentasjon se OSE ticker «FKRAFT» og https://investor.fjordkraft.no

Presentasjonen holdes av konsernsjef Rolf Barmen og CFO Birte Strander.

Sterkt Fjordkraft-kvartal.
Konserndirektør for økonomi- og finans, Birte Strander og konsernsjef Rolf Barmen. Foto: Erik W. Johannessen
Konsernsjef Rolf Barmen leder nå den største mobiltilbyderen uten eget nett. Foto: Hanne Solheim.

Fjordkraft er strømleverandør til privatkunder og bedrifter over hele Norge. 1,3 millioner mennesker har Fjordkraft i stikkontakten. Fra april 2017 er Fjordkraft både strømleverandør og mobilleverandør. Fjordkrafts virksomhet er innkjøp og videresalg av strøm og mobiltelefoni.

Fjordkrafts har 220 fast ansatte og hovedkontoret er i Bergen. Selskapet har også kontorer i Sandefjord, Trondheim, Oslo og Stavanger. I 2017 omsatte Fjordkraft-konsernet for 4,4 milliarder kroner. Fjordkraft Holding ASA ble børsnotert 21.mars 2018.