Stavanger-jenter tatt ut til senior-EM i karate

Bettina Alstadsæther og Lotte Andersen fra Stavanger er tatt ut til å delta i karate-EM i Novi Sad i Serbia 10.-13. mai.
Bettina Alstadsæther og Lotte Andersen

EM er et viktig mesterskap hvor det deles ut ranking poeng. De 50 utøverne som har flest ranking poeng i verden, får delta i den prestisjetunge Premier League-serien. I september arrangeres det Premier League-stevne i Berlin, og der vil det deles ut de første poengene i forbindelse med sommer-OL i Tokyo 2020. Det er veldig viktig at vi har norske utøvere med på dette stevnet.

Utøverne som er tatt ut til å delta i EM er:

Bettina Alstadsæther fra Stavanger karate klubb, kvinner - 61 kg
Andrine Hilton fra Tiger karate klubb, kvinner - 68 kg
Lotte Andersen fra Stavanger karate klubb, kvinner + 68 kg
Tommy Kamhaug fra Sarpsborg karate klubb, herrer - 67 kg
Ole Christian Hansen fra Sarpsborg karate klubb, herrer -75 kg
Ismail Bellemkhannate fra Mizuchi karate klubb, + 84 kg

Forberedelser

Som oppkjøring til EM reiser EM-laget til Østerrike for å delta i Euro-cup 27.-29. april.

Kampsportforbundet satser for fullt for at Norge skal kunne delta med utøvere fra både karate og taekwondo i OL 2020, sier Dag Jacobsen, sportssjef i Norges Kampsportforbund.

De norske utøverne har innledende kamper torsdag 10.mai. Bettina Alstadsæther, Andrine Hilton, Lotte Andersen, Ole Christian Hansen og Ismail Bellemkhannate har eventuelle finaler lørdag 12. mai, mens Tommy Kamhaug har finaler søndag 13.mai.

Finalene vil sendes live på: https://karateworld.tv/

Bettina Alstadsæther og Lotte Andersen