Sommerens topp 5 klimakompenserte familiehoteller

Planlegging av årets sommerferie er godt i gang og akkurat nå er det familiehoteller som selger best hos reisearrangøren TUI. Nærmere 50% av TUIs sommerkunder er barnefamilier, og her er listen over de mest populære hotellene akkurat nå. Samtlige av disse hotellene er bærekraftsertifisert, oppholdet er klimakompensert og hotellene er særlig tilrettelagt for de som reiser med barn.

Blue Star Euphoria Resort - Kreta

-  Alle som har reist med små barn vet at det er mye å tenke på. Viktigst av alt er at både store og små skal ha en minnerik og fin ferie. Det er ikke overraskende at det er akkurat disse hotellene som er mest populære akkurat nå, de har noe for alle, sier Usman Jasrae Head of Digital Sales and Marketing i TUI Norge.

TUI Family Life Aegean Park

TUI Family Life Atlantica Aegean Park ligger rett ved Kolymbiastranden. Her bor du på et av våre mest populære familiehotell med badeland, svømmeskole, sport og treningstimer med Les Mills. All inclusive med barnebuffé er inkludert.

Blue Star Euphoria resort

Femstjerners all inclusive og herlige bassengområder! Blue Star Euphoria Resort er et strandnært hotell med flere basseng, badeland og rom for store familier. Et moderne hotell for deg som vil kombinere sol, bad og trening. Her bor du rett ved havet utenfor Kolimbari på vestre Kreta og kan bestille swim up-rom hvis du vil ha litt ekstra luksus. All inclusive med mat og drikke fra flere restauranter er inkludert.

TUI Family Life Alcudia Pins

TUI Family Life Alcúdia Pins ligger i et rolig og barnevennlig område rett ved den hvite Playa de Muro-stranden. Stranden er bred, langgrunn og milelang. Hotellet har fem restauranter med ulike temaer, en coffee shop ved stranden og flere take away-barer som er åpne fra morgen til kveld.

TUI Family Life Pascha Bay

TUI Family Life Pascha Bay ligger rett ved stranden utenfor Alanya. Hotellet har et enormt bassengområde, vannsklier, treningsrom, barneklubber, The Hangout for tenåringer, svømmeskole og aktiviteter for hele familien. Mange gjester betrakter Pascha som sitt andre hjem, noe som merkes på den familiære stemningen. Når barna er sammen med venner kan du benytte sjansen til å besøke treningsrommet med havutsikt, nyte en massasje i hotellets nye spa eller slappe av i voksensonen.

Blue Star Mare Village

Blue Star Atlantica Mare Village ligger rett ved en skjermet bukt. Hotellet passer både par og familier som ønsker et eksklusivt all inclusive-hotell. Omgivelsene er rolige, men det er kort vei til Ayia Napa. Du kan bestille store, komfortable suiter med direkte utgang til basseng. Rommene med swim up, bassengene og stranden er det som gjestene setter mest pris på.

Blue Star Euphoria Resort - Kreta
TUI Family Life Aegean Park - Rhodos
TUI Family Life Aegean Park - Rhodos
TUi Family Life Aegean Park - Rhodos

TUI Norge er i dag en del av TUI Nordic, og er med en markedsandel på 20 % den største aktøren på det nordiske reisemarkedet. TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUI fly Nordic og Nazar.

TUI Gruppen satser videre på sin egen hotellportefølje og åpner 20 nye hoteller i 11 land16.5.2019 09:00:00 CESTPressemelding

TUI gruppen styrker sin posisjon som verdens ledende hotelleier i segmentet ferie- og fritidshoteller. I løpet av de neste ukene vil konsernet åpne mer enn 20 nye hoteller i 11 land, i Europa, Afrika og Asia. Det forventes særlig sterk vekst for konsepthotellene under merkevarene TUI Sensimar, TUI Family Life og TUI Sensatori. Selskapets joint venture-partnere Riu og Atlantica vil også utvide sine hotellporteføljer denne sommeren.

Nå klimakompenserer TUI ferien for sine gjester11.4.2019 10:00:00 CESTPressemelding

Fra og med 1. mai 2019 klimakompenserer TUI ferien for alle sine nordiske gjester som bor på selskapets egeneide hoteller eller flyr med selskapets egne fly. Dette innebærer at utslipp fra reisen og hotelloppholdet kompenseres gjennom at samme mengde utslipp reduseres et annet sted. Totalt omfattes mer enn 200 hoteller av ordningen, samt alle TUIs avganger med TUI Fly Nordic og TUI Airways. TUI er et av få selskaper som tilbyr klimakompensasjon for både fly og hotellovernattinger.