Solfrid Flateby tar engasjement for Bedriftsforbundet

Bedriftsforbundet med leder Olaf Thommessen i spissen har gjennomført større endinger de siste månedene, for å ytterligere fremme arbeidet for små og mellomstore bedrifter i Norge. Nå får de med den anerkjente kommunikasjonsprofilen Solfrid Flateby (44) på laget, for å styrke satsingen på ledelse, kommunikasjon og HR.

- Jeg er utrolig stolt av og glad for at Solfrid Flateby har lyst til å jobbe for og med oss. Hennes erfaring fra ulike lederroller, kunnskapen om hva som påvirker mennesker, og innsikten i samfunnsutviklingens påvirkning på norsk arbeidsliv og motsatt, kommer til å bli verdsatt og skape verdi hos oss, sier administrerende direktør Olaf Thommessen.

Fokus på de små og mellomstore bedriftene

Solfrid Flateby har bred erfaring fra både HR- og kommunikasjonsfaget, har jobbet i både offentlig og privat sektor, og har nærmere 20 års erfaring som konserndirektør HR, kultur og kommunikasjon for selskap som Coca-Cola, Reitangruppen og Bavaria Nordic (BMW, MINI og Porsche). Solfrid Flateby er utdannet allmenlærer og spesialpedagog, har tilleggsutdannelse i ledelse og kommunikasjon, og har vært rådgiver og mentor for toppledere både i offentlig og privat sektor. Nå gleder hun seg til oppgavene for Bedriftsforbundet.

- Dette blir kjempespennende! Det å få jobbe for de ekte verdiskaperne, nemlig alle de små og mellomstore bedriftene rundt om i det ganske land, det hadde jeg sjølsagt lyst til. Disse interessante lederoppgavene kommer til å ta det aller meste av tiden min, men jeg skal fortsatt ha et par styreverv og holde litt liv i min egen virksomhet ved siden av, sier Flateby.

Vekst og samhandling

Hittil i 2017 har Bedriftsforbundet opplevd sterk fremgang. Medlemsveksten er solid, og saker som formueskatt, sykelønnsordning og lærlingtilskudd skaper engasjement. Bedriftsforbundet har nå flere enn 4.000 medlemmer, og opplever at stadig flere små- og mellomstore bedrifter ønsker deres tjenester. Olaf Thommessen tror Flateby kan være med på å forsterke dette arbeidet, samt bidra til ytterligere vekst og samhandling.

- Et hardtarbeidende og entusiastisk team med fokus på medlemsvekst, deltakelse og relevans har oppnådd dette flotte resultatet, men vi er fortsatt inne i en tid hvor vi fortsatt skal endre oss, utvikle oss og tenke noe nytt. Flateby har erfaring vi trenger, både fra arbeid med organisasjonsutvikling og utadrettet arbeid. Hun er i tillegg en person som garantert vil utfordre meg som leder, og det verdsetter jeg, avslutter Thommessen.

Solfrid Flateby skal jobbe strategisk og operativt sammen med den daglige ledelsen, samt lede arbeidet med kommunikasjon og HR. Hun tiltrådte stillingen medio august.

For ytterligere informasjon eller ønske om intervju:
Solfrid Flateby, tlf. 900 35 897, flateby@bedriftsforbundet.no

Bedriftsforbundet skal være den mest betydningsfulle næringsorganisasjonen for små og mellomstore bedrifter. Det skal være attraktivt og lønnsomt å være medlem av forbundet. Bedriftsforbundet skal være næringslivets tydeligste stemme i samfunnsdebatten.

Bedriftsforbundet har flere enn 4.000 medlemmer over hele landet. Medlemsbedriftene spenner over de fleste bransjer, hvor bygg/anlegg, varehandel, industri og faglig-teknisk tjenesteyting utgjør de største. Flertallet av medlemsbedriftene er små og mellomstore bedrifter, og ca. halvparten har inntil fem ansatte. Bedriftene sysselsetter i overkant av 25 000 arbeidsplasser.